Palmer Luckey, jeden z původních zakladatelů Oculusu a helmy Oculus Rift pro virtuální realitu, se vyjádřil k současnému stavu segmentu, který více méně nastartoval. A nejsou to zrovna pozitivní vyjádření.
Z týmu Oculus odchází další původní zakladatel. Opět se nepohodl s vedením Facebooku
Podle jeho slov, která zveřejnil na blogu, totiž současný hardware pro virtuální realitu není dostatečný dobrý na to, aby zaujal běžné uživatele a tedy většinu lidí. Dokonce prý ani kdyby byl hardware zcela zdarma, stejně by tuto „technologií“ v této fázi používali lidé jen chvíli a pak by ji odložili.
Palmer Luckey totiž nevidí problém v ceně, ale v kvalitě zážitku, který současné generace systémů pro virtuální realitu poskytují. Právě kvalita brzdí rozmach virtuální reality a nižší cena tak podle něj nic neřeší.
Navíc virtuální realitě chybí kritické aplikace, kvůli kterým by si tyto systémy běžní lidé koupili. Je jasné, že zapálení hráči už mají relativně z čeho vybírat, ale běžný člověk se musí spokojit jen s primitivní formou například přehrávání filmu ve virtuálním kině a podobě, což je samozřejmě horší zážitek než pohodlné posezení v obýváku a sledování filmu na televizi s mnohem vyšší rozlišením a bez ničeho na hlavě.
Nelze se tak divit průzkumu Civic Sciense, podle kterého chce 77 % lidí, kteří by si rádi koupili helmu pro virtuální realitu, hrát hry, zatímco přes 50 % dotázaných se vůbec o VR nezajímá.
Oculus Quest: nový headset pro levnou virtuální realitu v celé místnosti a bez drátů
Obsah je určitě velmi důležitý, protože je kritické, aby virtuální realita poskytovala kvalitní zážitky, které nesouvisí jen s nejvýkonnějším hardwarem. I to je možná důvod, proč se Facebook odklonil od priority v podobě hi-endové virtuální reality Oculus Rift (což dle neoficiálních informací vedlo k odchodu spoluzakladatele Oculusu) a raději se soustředí na mobilní verze v podobě Oculus Go a chystané Oculus Quest, které fungují zcela samostatně bez počítače a mobilního telefonu. Jedná se tak o systém, který je přístupnější pro běžné použití a hraní her u nich nemá takovou prioritu jako u hi-end modelů.
Kdy ale dojde ke zlomu a systémy pro virtuální realitu začnou být stejně chtěné jako třeba počítače nebo chytré mobilní telefony, to uvidíme až v budoucnu.