Většina lidí nebude současnou virtuální realitu používat, ani kdyby byla zcela zdarma, tvrdí zakladatel Oculusu

Můj názor  |  zobrazit i odpovědi (trvale)  |  řadit od nejstarších Komentáře nyní řadíme od nejnovějších.
Tímto odkazem můžete řazení změnit.
 |  nových názorů: 40

Názory k článku

07. 11. 2018 15:25

Nedávno jsem si koupil HTC Vive a nelituji toho. Docela jsme se na tom s přáteli vyblbly. Třeba taková hra RAW DATA je prostě úžasná a záživná.
Na druhou strany s portovanými hrami jako třeba Skyrim VR nemám dobré zkušenosti. V exteriérech jsou vzdálenější objekty prostě rozmazané, jako když trpíte krátkozrakostí. A protože je to na rozdíl od takového RAW DATA neustále běháte, tak z toho můžete po čase dostat motion sikness. Samozřejmě se tomu dá vyhnout pomocí teleportace, ale to zase kazí herní zážitek....
Takže opravdu záleží na tom, co hrajete.
Na filmy to nemá cenu, rozlišení není nic extra, to už je lepší pořídit si 3D monitor.
Velice se to ovšem hodí pro kreativní 3D činnost.Takový Tilt Brush od Google je úžasný nástroj ve kterém zvládne tvořit 3D grafiku každý i když mu 3D modelování vůbec nic neříká. Prostě je to jako kdyby jste měli 3D pero v ruce a kreslili do prostoru.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědi (1)Zavřít odpovědi  |  Odpovědět
07. 11. 2018 13:25

Dokud tu bude fungovat jen jako obrazovky před očima, tak se to nerozšíří. Aby to mělo smysl, muselo by to fungovat podobně jako když člověk sní (data přenášet přímo do mozku). Ve snu se lze pohybovat jakkoliv, i třeba létat, přičemž se tělo ani nemusí pohnout.
Položit se do postele, nasadit si na hlavu zařízení a v klidu se ponořit do virtuálního světa. Hlavní rozdíl proti snu by bylo, že by děj mohl člověk ovládat jak by chtěl. Zkrátka podobné zařízení jako v Sword Art Online.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědi (1)Zavřít odpovědi  |  Odpovědět
avatar
07. 11. 2018 12:03

Kvalita sa skor ci neskor zlepsi tipujem ze uz pri dalsej generacii NVIDIA RTX ktore zvladnu 8K rozlisenie. Otazka je ale ako sa tato technologia popasuje s nevolnostou. Darmo budem mat kvalitne 3D ked mi z neho bude na ticku alebo ma rozboli hlava.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
07. 11. 2018 11:09

To je ale jenom kvůli tomu, že na tom lidem pouští na ukázkách nějaké podělané horské dráhy anebo šplhání po skalách. Kdyby jim na tom pustili porno v 8K...

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědi (6)Zavřít odpovědi  |  Odpovědět
avatar
07. 11. 2018 10:47

Ja jsem si jako fanousek novych technologii HTC Vive koupil od te doby sem to mel na hlave jen parkrat. Je to super, ma to svoje kouzlo. Ale proste rozliseni je fakt slabe a zazitek to celkove kazi. Ale pro bezneho spotrebitele, ktery chce proste jen neco vzit a pouzit je to nepouzitelne. Vyjde to tak na 2-3 hodiny nastavovani a instalovani a priprava mistnosti. Nevim no, podle me je to krok spravnym smerem, ale chce to jeste par let vyvoje.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědi (1)Zavřít odpovědi  |  Odpovědět
avatar
07. 11. 2018 10:40

Je pravda, že po stránce rozlišení, pohodlnosti nošení a vůbec dostání se do virtuální reality jsou u současné generace VR pořád mírné překážky, které pravidelné používání znesnadňují, musí to tak vyvážit opravdu dobrý zážitek (a to píšu jako dlouholetý a jinak spokojený majitel Oculus Rift, PlayStation 4 VR a teď i Oculus Go).Z toho pohledu je dobrý krok Oculus Go (který se mimochodem prodává výborně naprosto nad očekávání Oculusu/Facebooku). Ten stačí jen nasadit na hlavu a člověk se hned může dívat na youtube na x-metrové obrazovce, nebo sledovat něco v kině, klidně i vleže na zádech (a na rozdíl od koukání do mobilu tady nehrozí, že mobil vypadne z ruky na obličej ;)). Takže tady bych si dovolil nesouhlasit s panem Javůrkem, že zážitek je horší. Na filmy (nemluvě o 3D filmech), seriály, youtube už se jinde než v Go prakticky nedívám, velká úhlopříčka, izolace od okolí, pohodlí (vleže) jasně přebijí i to, že rozlišení by mohlo být ještě o něco lepší (displej v Go má jinak 2560x1440 proti 2x1080x1200 u Riftu a HTC Vive).Oculus Quest s inside-out 6DOF trackingem a 2 ovladači pro ruce plánovaný na jaro příštího roku s cenovkou 399 dolarů (Go stojí 199) by pak mohl znamenat průlom i v (sociálním) hraní a interakcích. Pokud na tom poběží prověřené tituly jako Rec Room, Pavlov, Beat Saber, simulátory, nebude co řešit. Výborně na Questu vypadala i verze Dead & Buried představená na letošním Oculus Connect, na tohle by člověk zašel i do fyzické laser arény :) https://www.youtube.com/watch...

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědi (5)Zavřít odpovědi  |  Odpovědět
07. 11. 2018 10:19

Ke zlomu a rozšíření VR dojde tehdy, až bude vypadat a fungovat jako holoprojektor v seriálech Star Trek.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědi (1)Zavřít odpovědi  |  Odpovědět
avatar
07. 11. 2018 10:18

To se ani nedivím, to zanikne velmi rychle jako nesmysl 3D.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědi (6)Zavřít odpovědi  |  Odpovědět
avatar
07. 11. 2018 10:16

Možná tím trpím jen já, ale já se této technologie bojím. Všude se píše o tom, že se v tom dělá lidem špatně. Osobně nemám dobrý pocit z obrazovek hned u očí. Bojím se že si ublížím nebo něco rozbiji, když neuvidím věci kolem sebe. Bojím se, že si ze mě budou dělat blízcí srandičky a já o nich nebudu vědět. A netuším jak se to dokáže poprat s různými očními vadami. Suma sumárum, musel bych mít reálně dostupnou možnost to vyzkoušet a při tom vyzkoušení by mě to muselo uchvátit. Ale možnost vyzkoušet nemám.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědi (6)Zavřít odpovědi  |  Odpovědět
07. 11. 2018 10:05

Co jsme říkali?Já si pamatuju ještě helmu VFX1 https://en.wikipedia.org/wiki/VFX1_Headgear... a už tehdy bylo jasné, že lidi nechtějí mít takový krám na hlavě. Nezávisle na kvalitě zážitku. Vždyť jak dopadly 3D televize? Každý to vyzkoušel a tím to skončilo. Lidé nebyli ochotní používat ani pasivní a lehké 3D brýle...

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědi (3)Zavřít odpovědi  |  Odpovědět
Zasílat názory e-mailem: Zasílat názory Můj názor