ad 1. Samotné prostředí Oculus, ve kterém Go startuje a kde si můžete pustit webový prohlížeč třeba s YouTube, umožňuje nastavení výchozí polohy – když se na sekundu podrží tlačítko na ovladači, tak se celé prostředí vycentruje do směru, kam se zrovna díváte, pokud ležíte a koukáte do stropu, tak se vám vše objeví nad hlavou. A samozřejmě jakmile si to takto vycentrujete, tak to už zůstává viset na stejném místě v prostoru, takže při otáčení hlavou vám to před očima "neplave", ale chová se to jako skutečné plátno, můžete se klidně otočit a dívat se, co je vedle plátna, kouknout dolů a zobrazit ovládací menu atd.V dalších aplikacích to je individuálně, jak to vývojáři dovolí, typicky povolí vycentrování v horizontální rovině, ale svislá osa pořád odpovídá gravitaci. V Oculus Cinema (kině) je libovolné vycentrování povolené pro variantu "void", kdy je zobrazené jen velké plátno a kolem dokola je černo, tenhle režim je vyloženě dělaný pro sledování vleže. John Carmack (CTO Oculusu) říkal, že s tím experimentovali i pro jiná prostředí, která tam jsou (klasické velké kino, domácí kino, Měsíc, ...), ale změna souřadného systému už o pár desítek stupňů způsobuje celkem znatelnou nevolnost, než si člověk zvykne, takže tam to nepovolili.ad 2. Vzhledem k tomu, že na rozdíl od Riftu v tom hlavně sleduju média, tak ne. Tvarově jsou ty brýle také trochu odlišné od Riftu, je tam větší mezera u nosu, takže to dobře větrá a čočky se nemlží.ad 3. Já jsem early adopter a vývojář, takže 3 hodiny ani v Riftu vsedě nejsou problém, tak to asi úplně nestranně neposoudím. ;) Každopádně vleže s Go se dá najít taková poloha, že leží rovnoměrně na celém obličeji, lícních kostech, čele, a rozloží se to tak, že to člověk ani nevnímá. Není problém v takové poloze u nějakého podcastu i usnout, a jsou naopak i případy, kdy někdo vleže streamoval a v půlce usnul. :Dad 4. Jasně, i na hry. Proti Riftu/Vive/Windows Mixed Reality je Oculus Go v podstatě to samé, jako Samsung GearVR, takže umožňuje jen otáčení hlavou v prostoru (3DOF, 3 stupně volnosti), ale už ne úhyby do stran (6DOF). Stejně tak nemá dva ovladače pro ruce, ale jen jeden, který se umí také jen otáčet, ale nejde s ním hýbat v prostoru. Takže třeba u hry Dead & Buried na Riftu můžete rukou s revolverem libovolně mávat před sebou a mířit, na Go ji máte před sebou a jen rotací zápěstí míříte. Jsou nějaké hry, které jsou multiplatformní, např. deskovka Osadníci z Katanu, kde mohou hráči s Riftem i Go sedět u jednoho stolu, akorát ti druzí ovládají jen jednu ruku. :)Podle statistik Oculusu lidé Go používají primárně na konzumaci médií, Rift na hry. Quest by to měl sjednotit (nicméně je to také jen mobilní čip, takže proti hi-end PC u Riftu/Vive budou muset vývojáři víc optimalizovat).
Názor byl 2× upraven, naposled 07. 11. 2018 12:04