V Japonsku se uskutečnila první výstava virtuální reality zaměřené na porno

Nastupující virtuální realita zasáhne mnoho oblastí lidského života a jednou z nich je i obří trh pornografie, o které se tvrdí, že pomohla k rozšíření mnoha nových technologií. Nelze se tak divit, že se právě v Japonsku pořádala první výstava zaměřená na porno a virtuální realitu.

Japonsko bylo z pohledu technologií vždy výjimečnou a tak trochu zvláštní zemí a první výstava Adult VR Fest 01, která se uskutečnila přímo v Tokiu, to jen dokazuje.

Na výstavě se objevili různí vývojáři softwaru, tak i hardwaru, který umožňuje nejen sledovat, ale také simulovat erotický zážitek. Na jiných obecných výstavách už bylo možné minulý rok zachytit první pokusy o specializovaný hardware, který byl připojený ke standardním systémům s brýlemi jako je Oculus Rift nebo HTC Vive.

U první specializované výstavy ale došlo k problémům s kapacitou kvůli obrovskému zájmu lidí, kteří se nevešli do pronajatých prostor s vystavovateli. Dav více než 500 lidí, kteří zůstali na ulici, museli dle zdrojů dokonce rozhánět policisté.

Vzhledem k tomu, že se k otestování nejnovějších generací hardwaru a softwaru pro porno v kombinaci s virtuální realitou dostalo jen minimum návštěvníků, lze očekávat, že se brzy uskuteční další výstava ve větších prostorách.

Od virtuální reality se očekává, že půjde velmi brzy o trh v oblasti desítkách miliard dolarů, který bude rozdělen nejen na desktopový, ale i mobilní segment. Spolu s dalšími společnostmi na to sází i HTC, které vytvořilo alianci pro velké investice do startupů zaměřených na virtuální i rozšířenou realitu.

Jak je vidět na videu, díky miniaturním a levným senzorům lze dnes udělat i „chytrou nafukovací pannu“ a vše propojit s trojrozměrným obrazem ve virtuální realitě realizovaným pomocí Oculus Rift nebo HTC Vive.

Pornoprůmysl bude jistě silně ovlivněn právě touto vznikající technologií, podobně jako tomu bylo s internetem, který umožnil globální rozmach a odstranění distribučních problémů. Virtuální realita ale může znamenat jinou změnu – přechod od pasivního sledování k interaktivní formě. Nemusí přitom jít pouze o simulaci ve stylu počítačové hry, ale o vzdálené propojení mezi skutečnými lidmi.

Diskuze (21) Další článek: Historie a současnost mobilních SoC: Od nejstaršího procesoru ARM po raketu Tegra X1

Témata článku: , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , ,