WhatsApp konečně nachází business model, zpoplatní zprávy firmám

WhatsApp patří celosvětově mezi nejoblíbenější messengery i díky tomu, že je pro uživatele zcela zdarma. To se do budoucna zřejmě nezmění, Facebook se ale chystá zpeněžit firmy využívající WhatsApp Business. Ty nově budou muset platit za zprávy uživatelům, pokud jim nestihnou odpovědět včas.

Pro Facebook je WhatsApp prozatím nevýdělečným podnikem, původní tvůrci jej totiž chtěli nechat zcela bez reklam. V minulosti sice byly pokusy, kdy bylo nutné za druhý a každý další rok používání služby zaplatit částku přibližně jednoho dolaru, vše šlo ale snadno obejít a experiment byl ukončen. Nově se tak zaměří na segment, který firmě vydělává i v dalších službách – firmy.

S ohledem na popularitu totiž některé vzaly službu za svou a využívají ji pro komunikaci se zákazníky místo tradičních SMS. To bude možné i nadále, sociální síť ale zavádí pravidla na to, kdy bude zpráva zadarmo a kdy bude nutné zaplatit.

Pokud se bude jednat o odpověď na zprávu uživatele, má firma 24 hodin na zaslání zprávy, aby byla bezplatná. V případě, že dojde k odeslání později, zaúčtuje se částka ve výši 0,5 centu až 9 centů. Výsledná částka se odvíjí od toho, z jaké země koncový uživatel pochází. Stejná částka se bude účtovat i tehdy, když bude firma posílat zprávu např. o doručení balíku, tedy z vlastní iniciativy. Zprávy samotné mohou být jak automatizované, tak psané ručně.

Komunikace mezi podniky a uživateli je, ostatně jako zbytek na WhatsAppu, šifrovaná, firmy ale mají možnost ponechat si vlastní kopie konverzace i nezašifrované. K dispozici mají také statistiky a další funkce, které mají pomoci při komunikaci se zákazníky. Mezi první služby, které se rozhodly nové možnosti využít jsou například Uber, Wish či Bookings.com.

Nahradí různé messengery klasický e-mail?

Zdroj: BBC

Diskuze (2) Další článek: Genetické modifikace nenarozených dětí jsou eticky přijatelné. Alespoň podle Britů

Témata článku: , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , ,