Microsoft uvádí SQL Server 2014

Satya Nadella, generální ředitel společnosti Microsoft, představil zákazníkům novinky v SQL Serveru 2014 a odkryl další plány Microsoftu v poskytování platformy “ambient intelligence“. Nadella zároveň zdůraznil význam datové kultury, která podporuje zvídavost, proaktivní přístup a experimentování – pro každého a každou organizaci. V rámci svého vystoupení Satya představil i výsledky nového průzkumu analytické společnosti IDC, ze kterého vyplývá, že firmy s komplexním přístupem ke zpracování dat mohou ze svých existujících zdrojů získat až o 60 % více příjmů. Celosvětově to představuje až 1,6 bilionu dolarů dodatečných tržeb či úspor.

„Éra ambient intelligence právě začíná. Nabízíme platformu, díky které si může každá firma, bez ohledu na velikost, vybudovat vlastní datovou kulturu a zpřístupnit data i výsledky jejich analýzy každému pracovníkovi,“ řekl Satya Nadella, který se tomuto tématu věnuje i na svém blogu.

Datová platforma pro novou éru

Datová platforma Microsoftu je připravena na nástup konceptu ambient intelligence. Obsahuje nástroje na podporu Internetu věcí (Internet of Things) a poskytuje zákazníkům moduly určené k propojení dostupných dat, jejich čištění a analýzu, a následné doručení potřebných informací lidem, kteří na základě nich mohou lépe rozhodovat.

Datová platforma od Microsoftu se rozšířila o nové produkty a služby, včetně:

  • Databáze SQL Server 2014, celosvětově nejpoužívanější databázový systém vybavený technologií pro zpracování transakcí a dat v paměti, nabízející vysoký výkon a možné propojení s cloudovými službami Microsoft Azure, např. pro potřebu zálohování či obnovu databáze po havárii.
  • Omezené preview služby Microsoft Azure Intelligent Systems Service, která pomáhá zákazníkům bezpečně sbírat a spravovat strojově generovaná data ze senzorů a různých zařízení bez ohledu na použitý operační systém, a tím  využít výhod konceptu Internet věcí.
  • Řešení Analytics Platform System (APS), které kombinuje to nejlepší z technologií Microsoft SQL Server a Hadoop ve společné, cenově výhodné nabídce integrovaného systému pro práci s velkými daty.

Nová řešení jsou postavena na dvanácti měsících inovací zahrnujících i nástroje Power BI pro Office 365, tedy samoobslužné business intelligence nástroje běžící v cloudu s převratnou novinkou umožňující získat interaktivní reporty a analýzy nad dostupnými daty čistě na základě textového požadavku, nebo řešení pro zpracování nestrukturovaných dat v cloudu díky službě Microsoft Azure HDInsight či v rámci lokálního datového skladu pomocí technologie Polybase.

Zákazníci sází na Microsoft s cílem získat maximum ze svých dat

Nový průzkum, který pro Microsoft realizovala analytická společnosti IDC, ukazuje, že organizace mohou v následujících čtyřech letech čerpat takzvanou dividendu z dat v souhrnné výši až 1,6 bilionu dolarů v dodatečných příjmech, ve snížených nákladech a zvýšené produktivitě – za předpokladu, že přejdou na holistický přístup ke zpracování dat zahrnující datové sady, analýzy atd. Průzkum byl proveden mezi 2000 středně velkými a velkými organizacemi ve 20 zemích světa. Více informací o tomto průzkumu lze najít na blogs.technet.com/b/stbnewsbytes.

„Zákazníci, kteří zaujmou komplexní postoj ke svým datům, získají mnohem vyšší hodnotu z dat než ti, kteří nepracují s daty konzistentně,“ řekl Dan Vesset, viceprezident pro Business Analytics a Big Data ve společnosti IDC. „Tento nový průzkum ukazuje, že kombinace různých datových sad, nových způsobů analýzy a pohledů na data pro více lidí v reálném čase, může podnikům po celém světě přinést v následujících čtyřech letech více než bilion dolarů.“

Zákazníci jako Beth Israel Deaconess Medical Center, Condé Nast, Edgenet Inc., KUKA systems GmbH, NASDAQ, telent, Tesla Motors Inc., Virginia Tech a Xerox Corp. využívají Microsoft databázovou platformu s cílem podpořit své obchodní výsledky a navýšit “dividendu z dat“.

Další článek: Kanadská policie chytila prvního hackera, který zneužil chyby Heartbleed

Témata článku: , , , , ,