11 % „lidí ze Západu“ prý zvažuje nákup virtuální reality do půl roku

11 % „lidí ze Západu“ prý zvažuje nákup virtuální reality do půl roku

Všichni hlavní hráči z oblasti systémů pro virtuální realitu už představili vlastní první nebo dokonce už pokročilejší verze, které se nejpozději do několika měsíců dostanou na trh ke koncovým zákazníkům herních počítačů nebo herních konzolí.

I když se zdá, že poptávka obzvláště ze strany počítačových hráčů je poměrně velká a výrobci jako Oculus VR (Oculus Rift) a HTC (Vive) nestačí vyrábět a pokrýt poptávku, zatím je stále nejasné, jak velký zájem lze s prvními modely čekat.

Analytická společnost Newzoo udělala poměrně velký průzkum, ze kterého vyplynulo, že přibližně 11 procent „uživatelů ze Západu“, kteří jsou mezi 10 až 65 lety a mají internet, zvažuje nákup nějakého systému pro virtuální realitu v nejbližších šest měsících.

To je pochopitelně skvělá zpráva pro výrobce systémů pro virtuální realitu. Dle informací webu Venturebeat také report upozorňuje na fakt, že největší zájem je u fanoušku e-sportů (63 %) a výrobci budou mít dle předpokladů největší úspěch s prodejem u nadšených hráčů, kteří mají nejen potřebný výkonný počítač, ale i dostatečný rozpočet pro nákup takto drahého hardwaru.

Podle statistik ale nesmíme zapomenout na fakt, že takřka 90 % dotázaných uživatelů nemá o virtuální realitu v nejbližší době zájem. To by se ale mělo v následujících letech změnit, alespoň dle odhadů jiných analytiků. Segment VR se prý dostane do roku 2020 k oblasti kolem 30 až 40 miliard dolarů a začne se tak stávat významnou částí herního průmyslu.

Témata článku: Byznys, Statistiky, Virtuální realita, Virtuální realita HTC vive, Nákup, Koncový zákazník, Počítačový hráč, Realita, Potřebný výkon, Dostatečný zájem, Největší revoluce, Největší úspěch, Dotázaný uživatel, Největší fanoušek, Velký nákup, Dostatečný rozpočet, Hlavní hráč, Skvělá zpráva