Amazon je pro čínské internetové prodejce nejoblíbenějším tržištěm

Amazon je pro čínské internetové prodejce nejoblíbenějším tržištěm

Čínští výrobci zaplavují svými produkty celý svět a patří mezi největší exportéry zboží na světě. Samostatnou částí je ale prodej přes internet, který dovoluje prodej zboží i jednotlivcům, jež tvoří většinu těchto prodejců. A jaké platformy jsou pro čínské prodejce nejpopulárnější? To se rozhodla pomocí analýzy prozkoumat společnost Payoneer.

Jak lze vidět z grafu, na prvním místě je Amazon, který používá 62 % dotázaných prodejců, přičemž v drtivé většině případů jde o americký Amazon (91 %), na evropském prodává jen 26 % čínských prodejců. U nás známý AliExpress je až na třetím místě s podílem 40 %.

Klepněte pro větší obrázek
Nejpopulárnější internetové platformy pro čínské prodejce zboží (Zdroj: Payoneer)

Významnější podíl 28 % ještě tvoří eBay, mezi nejmenší pak už patří jen JD.com nebo Newegg. Je třeba ale upozornit na to, že více než 59 % prodejců prodává výrobky na dvou tržištích zároveň a 33 % dokonce na více než dvou.

Dle informací má 59 % prodejců roční obrat pod úrovní 76 tisíc dolarů, nad hranici 1,5 milionů dolarů se dostane pouze 4 % prodejců. Třetina dotázaných prodejců má dle analýzy EBITA (zisk před zdaněním) mezi 11 až 25 % a vyššími zisky (EBITA více než 25 %) se pochlubilo 26 % dotázaných. Celkem 35 % prodejců je ale pod úrovní EBITA 10 %.

Klepněte pro větší obrázek
Průměrné roční obraty čínských prodejců, kteří prodávají přes internetové platformy (Zdroj: Payoneer)

Mezi nejprodávanějšími produkty patří pochopitelně elektronika (45 %), následována oblečením (40 %) a věcmi do domácnosti (37 %).

Klepněte pro větší obrázek
Nejprodávanější čínské zboží přes internetová tržiště (Zdroj: Payoneer)

V případě e-commerce trhu se očekává, že Čína do roku 2020 dosáhne na 1,1 bilionů dolarů (1 100 miliard dolarů), což je přibližně dvojnásobek, čehož dosáhla v minulém roce. Bude tak zajímavé sledovat, co to udělá s naším lokálním trhem a lokálními prodejci, obzvláště pokud se dočkáme i většího rozšíření právě třeba Amazonu.

Čínští výrobci si totiž začínají uvědomovat důležitost spokojenosti zákazníků a kvality, takže se objevují noví výrobci s cílem vytvořit skutečně globálně úspěšné značky a nikoli pouze bezejmenné továrny na kopie.

Témata článku: Amazon, AliExpress, Statistiky, Čína, Analýza, Roční obrat, Nejprodávanější produkt, Spokojenost, Čínský výrobce, Tržiště, Prodejce zboží, Prodejce

Určitě si přečtěte

Do 20 let nebude nikdo vlastnit auta, říká zkušený šéf několika automobilek

Do 20 let nebude nikdo vlastnit auta, říká zkušený šéf několika automobilek

** Bývalý šéf a expert z několika velkých automobilek se vyjádřil k budoucnosti tohoto průmyslu ** Do 20 let „nikdo“ nebude vlastnit auta ** Veškerá doprava bude řešená pomocí velkých logistických platforem

15.  11.  2017 | Javůrek Karel | 74