Amazon má problémy s chytrým obchodem, kde není nutné ručně platit. Systém stíhá sledovat jen pomalé lidi

Amazon má problémy s chytrým obchodem, kde není nutné ručně platit. Systém stíhá sledovat jen pomalé lidi

Už na konci minulého roku představil Amazon zcela nový typ chytrého „klasického“ obchodu – Amazon Go. Do tohoto obchodu je možné vstoupit jen s mobilním telefonem, kterým se ověříte a pak už můžete v obchodu dávat jednotlivé věci přímo do tašky a jít rovnou domů. Žádné čekání u pokladny, ověřování počtu rohlíků ani placení v hotovosti - vše probíhá automaticky přes kartu uloženo v účtu Amazonu. Řešení má ale technologické problémy.

Jak upozornil The Wall Street Journal, technologie, respektive celý obchod funguje dobře při menším počtu lidí (přibližně do 20 lidí) a pokud se pohybují relativně pomalu. Pokud je v obchodě více lidí, kteří se navíc pohybují rychleji a vybírají věci z regálů, dochází k chybám.

Systém totiž využívá rozpoznávání obličeje a sleduje jednotlivé osoby po celém obchodu a automaticky díky senzorům také ví, kolik bylo vytaženo zboží do tašky. Jakmile mu něco unikne, je to ztráta pro Amazon a zákazník se stane nechtěným zlodějem. Uvidíme, jestli se Amazonu podaří problém vyřešit, protože se nemusí jednat jen o výzvu v oblasti výkonu umělé inteligence nebo rychlosti snímání.

Diskuze (28) Další článek: Slovák si vyrobil věrnou kopii auta K.I.T.T. včetně interiéru

Témata článku: Technologie, Umělá inteligence, Amazon, Mobilní telefon, Problém, Oblast výkonu, Amazon go, Nový typ, Technologický problém, Rohlík.cz, Chytrá věc, Shopping, Obchod, Hotovost, Wall Street, The Wall, Chytrý obchod, Jednotlivá osoba, Chytrý, Systém, Rohlík, Taška, Klasický obchod, Wall Street Journal, Celý obchod