Amazon má problémy s chytrým obchodem, kde není nutné ručně platit. Systém stíhá sledovat jen pomalé lidi

Amazon má problémy s chytrým obchodem, kde není nutné ručně platit. Systém stíhá sledovat jen pomalé lidi

Už na konci minulého roku představil Amazon zcela nový typ chytrého „klasického“ obchodu – Amazon Go. Do tohoto obchodu je možné vstoupit jen s mobilním telefonem, kterým se ověříte a pak už můžete v obchodu dávat jednotlivé věci přímo do tašky a jít rovnou domů. Žádné čekání u pokladny, ověřování počtu rohlíků ani placení v hotovosti - vše probíhá automaticky přes kartu uloženo v účtu Amazonu. Řešení má ale technologické problémy.

Jak upozornil The Wall Street Journal, technologie, respektive celý obchod funguje dobře při menším počtu lidí (přibližně do 20 lidí) a pokud se pohybují relativně pomalu. Pokud je v obchodě více lidí, kteří se navíc pohybují rychleji a vybírají věci z regálů, dochází k chybám.

Systém totiž využívá rozpoznávání obličeje a sleduje jednotlivé osoby po celém obchodu a automaticky díky senzorům také ví, kolik bylo vytaženo zboží do tašky. Jakmile mu něco unikne, je to ztráta pro Amazon a zákazník se stane nechtěným zlodějem. Uvidíme, jestli se Amazonu podaří problém vyřešit, protože se nemusí jednat jen o výzvu v oblasti výkonu umělé inteligence nebo rychlosti snímání.

Témata článku: Technologie, Umělá inteligence, Amazon, Chytrá věc, Rohlík, Chytrý, Problém, Rohlík.cz, Celý obchod, Obchod, Shopping, Amazon go, Go Pro