Amazon má problémy s chytrým obchodem, kde není nutné ručně platit. Systém stíhá sledovat jen pomalé lidi

Amazon má problémy s chytrým obchodem, kde není nutné ručně platit. Systém stíhá sledovat jen pomalé lidi

Už na konci minulého roku představil Amazon zcela nový typ chytrého „klasického“ obchodu – Amazon Go. Do tohoto obchodu je možné vstoupit jen s mobilním telefonem, kterým se ověříte a pak už můžete v obchodu dávat jednotlivé věci přímo do tašky a jít rovnou domů. Žádné čekání u pokladny, ověřování počtu rohlíků ani placení v hotovosti - vše probíhá automaticky přes kartu uloženo v účtu Amazonu. Řešení má ale technologické problémy.

Jak upozornil The Wall Street Journal, technologie, respektive celý obchod funguje dobře při menším počtu lidí (přibližně do 20 lidí) a pokud se pohybují relativně pomalu. Pokud je v obchodě více lidí, kteří se navíc pohybují rychleji a vybírají věci z regálů, dochází k chybám.

Systém totiž využívá rozpoznávání obličeje a sleduje jednotlivé osoby po celém obchodu a automaticky díky senzorům také ví, kolik bylo vytaženo zboží do tašky. Jakmile mu něco unikne, je to ztráta pro Amazon a zákazník se stane nechtěným zlodějem. Uvidíme, jestli se Amazonu podaří problém vyřešit, protože se nemusí jednat jen o výzvu v oblasti výkonu umělé inteligence nebo rychlosti snímání.

Témata článku: Technologie, Umělá inteligence, Amazon, Go Pro, Shopping, Obchod, Chytrá věc, Rohlík, Rohlík.cz

28 komentářů

Nejnovější komentáře

  • lacog 29. 3. 2017 14:12:58
    Podľa mňa ich to určite vyjde lacnejšie ako platiť nejakých študentov čo...
  • dolph1888 29. 3. 2017 13:08:25
    Je škoda co se to s lidmi stalo. Já se přiznám, že mi samoobslužné...
  • borekz 29. 3. 2017 10:26:48
    Nebylo by jednodušší nalepit na zboží RFID (dnes už je běžné i na baleném...