Amazon měl čtyřhodinový výpadek vyhledávání v obchodě, ztráty jsou obrovské

Amazon měl čtyřhodinový výpadek vyhledávání v obchodě, ztráty jsou obrovské

Když vypadne malý eshop na pár hodin, nic moc se nestane. Pokud ale postihne výpadek důležitou funkčnost největšího elektronického obchodu na světě, jdou čísla do opravdu vysokých hodnot.

Jak informoval web Techcrunch, eshop Amazon.com měl nezvykle dlouhý, přibližně čtyřhodinový výpadek vyhledávání, přičemž zároveň nefungovalo ani filtrování pomocí kategorií. Ať už jste chtěli udělat jakoukoli ze zmíněných akcí a to na webu nebo v mobilních aplikacích, objevila se pouze obvyklá hláška „Error 500“ o nedostupnosti služby.

Vzhledem k tomu, že obrat Amazonu byl v minulém roce přes sto miliard dolarů, lze celkem jednoduše spočítat alespoň přibližnou úroveň, jakou takový výpadek fungování má. Čistým výpočtem dojdeme k tomu, že během čtyř hodin má Amazon příjem kolem 49 milionů dolarů.

Klepněte pro větší obrázek

Pochopitelně se ale vše netýká pouze prodejů věcí na eshopu, ale i služeb, AWS a dalších kanálů, ze kterých má Amazon příjem. I přes to, že se chyba týkala výhradně Amazon.com a nikoli jiných národních verzí (Amazon.co.uk a podobně) lze očekávat, že ztráty budou minimálně v jednotkách milionů dolarů.

Ani při čtyřhodinovém výpadku přitom není ztráta absolutní – eshop takového charakteru přijde většinou hlavně o impulzní nákupy. Pokud si někdo chce skutečně něco koupit, přijde později a nakonec stejně nakoupí. Amazon o chybě zatím podrobně neinformoval, podle všeho ale cloudová platforma AWS, kterou využívají společnosti a weby po celém světě, nebyla nijak postižena. Šlo tak spíše o nějakou chybu v systému samotné eshopové platformy Amazon.com.

Témata článku: Byznys, Cloud, Amazon, Amazon.com, Cloudová platforma, Amazon AWS, Prodej věcí, Obchod, Vyhledávání, Výpadek

Určitě si přečtěte

10 konceptů, které budou měnit svět v roce 2018

10 konceptů, které budou měnit svět v roce 2018

** Analytická společnost Gartner zveřejnila technologické trendy pro příští rok ** Řada technologických novinek se dočká většího nasazení ** Vše bude zase o něco efektivnější, rychlejší a chytřejší

19.  10.  2017 | Javůrek Karel | 6

UPC: naše byznysová divize začíná tvořit významnou část příjmů

UPC: naše byznysová divize začíná tvořit významnou část příjmů

** UPC představilo aktuální strategii pro B2B ** UPC „Československo“ chce pokračovat v rychlém tempu získávání podnikového tržního podílu ** UPC nám ukázalo hlavní spoje i jak se opravuje „překopnutá“ opticka (vlákno)

17.  10.  2017 | Javůrek Karel | 12