Amazon prý bude mít pro přepravu balíků vlastní letadla Boeing 767

Dle posledních finančních zpráv roste Amazon velmi rychle, příjem se ve třetím čtvrtletí zvýšil o 23 % oproti stejnému období v minulém roce. Amazon stále hledá nové a efektivní cesty pro zlepšení marže a jednou z nich by mohla být vlastní nákladní letka pro přepravu balíků.

Zatím se jedná o neoficiální informace, ale podle zdrojů webu Cargofacts se Amazon chystá koupit minimálně 20 nákladních letadel typu Boeing 767, které budou určené pro převoz balíků mezi vzdálenými místy a přes oceány. V současnosti využívá Amazon nákladních letadel v rámci logistických dodavatelů jako je FedEx, USPS nebo UPS, kteří mají dopravu pomocí nákladních letadel už velmi dlouhou dobu a lze předpokládat, že už je tak velmi efektivní. Stále se však jedná o mezičlánek, který pro Amazon zvyšuje cenu za dopravu. Pokud by je Amazon obešel, znamenalo by to pro ně poměrně velký problém.

Klepněte pro větší obrázek
Letošní rok překročí obrat Amazonu hranici 100 miliard dolarů

Amazon je největším elektronickým obchodem na světě, takže počet balíků, které přepravuje, je dostatečně velký na to, aby dokázal efektivně využívat zmíněných 20 nákladních letadel. Vzhledem k tomu, že má Boeing tento rok vyrobit 16 letadel typu 767, jednalo by se o poměrně velkou objednávku. Za poslední čtvrtletí byl obrat Amazonu 25,4 miliard dolarů, čistý zisk byl ale výjimečně kladný - 79 milionů dolarů. Předpoklad pro poslední nejsilnější čtvrtletí tohoto roku je příjem kolem 33,5 až 36,75 miliard dolarů.

Tímto krokem by Amazon mohl rozšířit vlastní logistickou platformu, kterou se snaží zajistit i pro kratší vzdálenosti – rychlé doručování do nejbližšího místa od skladu nebo meziskladu. Pro tuto logistickou část vyvíjí Amazon vlastní formu dronů, které jsou přizpůsobené právě pro kratší lety s doručením menších balíků, například přímo na zahradu a další podobná místa, kde může dron bezpečně přistát a předat balík adresátovi.

V nejnovější generaci jde však o design, který se odklání od kvadrokoptéry spíše ke kluzáku, který je efektivnější a úspornější i na delší trasy. Počítá se s tím, že čas doručení by se mohl dostat i na pouhých 30 minut od objednávky. Právě rychlost a nízká cena doručení je z pohledu velkých e-shopových hráčů jednou z kritických částí, které lze využívat pro boj s konkurencí a zároveň zvyšovat spokojenost zákazníků.

Diskuze (7) Další článek: Počítačové dárky na poslední chvíli: ještě to stihnete

Témata článku: , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , ,