Amazon prý uvažuje o získání podílu v mapové platformě HERE

Amazon prý uvažuje o získání podílu v mapové platformě HERE

Mapová platforma Here prožila mnoho změn, tou poslední a asi i největší byl prodej společenství německých automobilek jako Audi, BMW a Daimler, kteří Here v roce 2015 koupili od Nokie za 2,55 miliardy Eur. Nyní je systém dostupný pro různé mobilní operační systémy, včetně těch nejpopulárnějších jako je iOS a Android.

Zmínění výrobci automobilek chtěli získat kvalitní řešení pro integraci navigace postavené na Here do vlastních vozů. A také dosáhli osvobození od Googlu a dalších. Velmi s tím ale souvisí i příchod systémů automatického řízení, od kterého se očekává velká revoluce a to může znamenat velké problémy i pro automobilové výrobce.

Aby nemuseli platit vysoké licenční poplatky za technologii řízení bez řidiče od Googlu, většina z nich se snaží vyvíjet vlastní řešení, což jsme podrobně prozkoumali ve starším článku. Mapy jsou v takovém případě základ, který ale sám o sobě nestačí. Ještě je totiž nutné zpracovávat obrovské množství dat nejen ze senzorů v reálném čase, ale také dodatečně v rámci analýzy velkých dat a zlepšování umělé inteligence napříč platformou.

A právě v tomto ohledu se dle neoficiálních zdrojů webu Reuters snaží automobilky domluvit i s Amazonem, který má nejpokročilejší cloudovou platformu a největší zkušenosti v této oblasti. Připadá tak v úvahu, že by Amazon získal podíl v platformě Here.

Pro Amazon to může být „win-win“, protože sám kvalitní mapové podklady potřebuje a v budoucnu bude ještě více potřebovat třeba pro chystané drony s automatickým doručováním zboží zákazníkům. Amazon se snaží zabrat jednotlivé segmenty logistické platformy, kde jsou aktualizované a skvěle dostupné mapy extrémně důležité. Cloudová platforma Amazonu může v tomto pohledu poskytnout stabilní serverovou vrstvu, na kterou bude spolehnutí a zároveň bude dostupná za výhodnou cenu - jak pro samotný Amazon, tak i zmíněné automobilky.

Zájem o získání podílu v této mapové platformě projevily i další automobilky jako Ford, Renault nebo třeba společnost Continental. Je jasné, že se automobilky snaží jít společně trochu proti Googlu a jeho technologii automatického řízení. Problém ale je, že nejspíše nikdy nebudou moci konkurovat v technologické oblasti kvůli absenci inženýrů a týmů, které jsou v Googlu legendární. To se nedávno ukázalo i u prezentace pokroku umělé inteligence AlphaGo, která porazila i nejlepšího člověka na světě.

Témata článku: Technologie, Byznys, Amazon, Daimler, Největší revoluce, Continental, Neoficiální zdroj, Automobilová inteligence, Bmw, Cloudová platforma, Výrobce automobilů, Here Maps, Získání, Dovážka, Podíl, Renault, Různé automobilky, Audi, Automobilka, Velká revoluce, Here

Určitě si přečtěte

UPC: naše byznysová divize začíná tvořit významnou část příjmů

UPC: naše byznysová divize začíná tvořit významnou část příjmů

** UPC představilo aktuální strategii pro B2B ** UPC „Československo“ chce pokračovat v rychlém tempu získávání podnikového tržního podílu ** UPC nám ukázalo hlavní spoje i jak se opravuje „překopnutá“ opticka (vlákno)

17.  10.  2017 | Javůrek Karel | 12