Amazon prý uvažuje o získání podílu v mapové platformě HERE

Amazon prý uvažuje o získání podílu v mapové platformě HERE

Mapová platforma Here prožila mnoho změn, tou poslední a asi i největší byl prodej společenství německých automobilek jako Audi, BMW a Daimler, kteří Here v roce 2015 koupili od Nokie za 2,55 miliardy Eur. Nyní je systém dostupný pro různé mobilní operační systémy, včetně těch nejpopulárnějších jako je iOS a Android.

Zmínění výrobci automobilek chtěli získat kvalitní řešení pro integraci navigace postavené na Here do vlastních vozů. A také dosáhli osvobození od Googlu a dalších. Velmi s tím ale souvisí i příchod systémů automatického řízení, od kterého se očekává velká revoluce a to může znamenat velké problémy i pro automobilové výrobce.

Aby nemuseli platit vysoké licenční poplatky za technologii řízení bez řidiče od Googlu, většina z nich se snaží vyvíjet vlastní řešení, což jsme podrobně prozkoumali ve starším článku. Mapy jsou v takovém případě základ, který ale sám o sobě nestačí. Ještě je totiž nutné zpracovávat obrovské množství dat nejen ze senzorů v reálném čase, ale také dodatečně v rámci analýzy velkých dat a zlepšování umělé inteligence napříč platformou.

A právě v tomto ohledu se dle neoficiálních zdrojů webu Reuters snaží automobilky domluvit i s Amazonem, který má nejpokročilejší cloudovou platformu a největší zkušenosti v této oblasti. Připadá tak v úvahu, že by Amazon získal podíl v platformě Here.

Pro Amazon to může být „win-win“, protože sám kvalitní mapové podklady potřebuje a v budoucnu bude ještě více potřebovat třeba pro chystané drony s automatickým doručováním zboží zákazníkům. Amazon se snaží zabrat jednotlivé segmenty logistické platformy, kde jsou aktualizované a skvěle dostupné mapy extrémně důležité. Cloudová platforma Amazonu může v tomto pohledu poskytnout stabilní serverovou vrstvu, na kterou bude spolehnutí a zároveň bude dostupná za výhodnou cenu - jak pro samotný Amazon, tak i zmíněné automobilky.

Zájem o získání podílu v této mapové platformě projevily i další automobilky jako Ford, Renault nebo třeba společnost Continental. Je jasné, že se automobilky snaží jít společně trochu proti Googlu a jeho technologii automatického řízení. Problém ale je, že nejspíše nikdy nebudou moci konkurovat v technologické oblasti kvůli absenci inženýrů a týmů, které jsou v Googlu legendární. To se nedávno ukázalo i u prezentace pokroku umělé inteligence AlphaGo, která porazila i nejlepšího člověka na světě.

Diskuze (3) Další článek: Microsoft Translator má vylepšené API s podporou pro překlad řeči v reálném čase

Témata článku: Technologie, Byznys, Amazon, Automobilka, Daimler, Automobilová inteligence, Největší revoluce, AMA, Audi, Here Maps, Renault, Osvobození, Dovážka, Výrobce automobilů, Continental, Web Reuters, Plát, Neoficiální zdroj, Podíl, Bmw, Různé automobilky, Velká revoluce, Získání, Here, Cloudová platforma, Mobilní telefon nokia 5 na Mall.cz


Určitě si přečtěte

ATM jackpotting: Když hacker ovládne bankomat a stačí mu jen pár sekund

ATM jackpotting: Když hacker ovládne bankomat a stačí mu jen pár sekund

** Klasický malware pro PC už dnes nikoho nepřekvapí ** Bankomaty jsou ale také počítače ** Útočí se na ně dodnes

Jakub Čížek | 8

Google mapy, Seznam mapy, Apple mapy... Velké srovnání šesti internetových map. Kdo to dělá nejlépe?

Google mapy, Seznam mapy, Apple mapy... Velké srovnání šesti internetových map. Kdo to dělá nejlépe?

** Která klasická webová mapa se vám líbí nejvíce? ** Srovnali jsme šest velkých služeb v několika situacích ** Hlasujte v anketě

Jakub Čížek | 81

Je lepší hrát na PC, či na konzolích? Nebo jsou i jiné možnosti?

Je lepší hrát na PC, či na konzolích? Nebo jsou i jiné možnosti?

** Jaké jsou výhody a nevýhody hraní na počítači? ** Co mají společného a v čem se liší Xbox One, PS4 a Switch? ** Na čem hrát, když nemáte výkonné PC ani konzoli?

Lukáš Václavík | 126