Amazon spustil Spark, sociální síť pro nakupování zboží všeho druhu

Sociálních sítí se rodí obrovské množství a také ve velkém umírají. Své by o tom mohly vědět nejen startupy, ale třeba i velikáni jako Apple, Google nebo Microsoft. Tentokrát se o vlastní sociální síť pod názvem Spark pokouší Amazon.

Amazon Spark je sociální síť zaměřená jak jinak než na nakupování. Zatím je k dispozici pouze pro mobilní telefony (přímo v mobilní aplikaci Amazonu) a hned při spuštění zadáte oblasti, které jsou pro vás zajímavé – třeba filmy, cestování, letní móda, péče o mazlíčky, výbava domácnosti, zdraví, děti, automobily a podobně, zkrátka více méně takové kategorie obchodu Amazonu.

Díky tomuto nastavení budete dostávat generované nápady na populární a nové produkty z těchto oblastí. To by ale samo o sobě nebylo nic zásadně nového například od upraveného e-mailového newsletteru. Amazon tak zapracoval možnost uvést jméno a zde začíná sociální síť. V rámci nápadů se totiž objevují příspěvky ostatních uživatelů, v současnosti jde hlavně o uživatelské recenze k produktu, ale i s fotkou případného použití. Příspěvky zatím mohou být ve formě textu, fotky, ale podporují se i ankety a odkazy. Vy sami tak můžete tyto příspěvky komentovat, ale pokud chcete rovněž produkovat, musíte mít předplacenou službu Amazon Prime a být tak zároveň ověření.

Síla je navíc v jednoduchosti. Na příspěvku je například žena v krásných šatech při západu Slunce. Typická fotka, kterých jsou na Instagramu miliony, avšak v tomto případě se kromě toho, že k ní recenzent napsal, že ji fotil kdesi na skále na krásné dovolené, u ní nachází i tlačítko košíku. Stačí se ho dotknout a dané šaty si hned můžete koupit, případně i více věcí, pokud jsou správně otagované skrze obchod Amazon. Systém navíc funguje chytře, takže Amazon hlídá zásoby a ukazuje vám jen příspěvky s produkty, které jsou na skladě a lze je objednat.

S Amazon Spark si můžete přidat nové „přátele“ se stejným vkusem či zájmy a sledovat jejich nákupní „zeď“. Od srpna Amazon umožní sdílet starší recenze, které jste v Amazonu dosud napsali. Do budoucna lze očekávat, že Amazon umožní i snadný výdělek recenzentům, díky čemuž by mohl velmi rychle získat věrné uživatele, ale také podplacené pisálky, kteří už spamují i současný systém recenzí. V tomto případě by ale nešlo o anonymní uživatele bez „followerů“, takže by mohl být výsledek mnohem lepší a věrohodnější.

Amazon chce v budoucnu zboží z blízkých skladů dovážet i pomocí dronů, podívejte se:

Diskuze (1) Další článek: Severní Koreu od jaderného pokušení možná odradí protiraketový systém THAAD

Témata článku: Microsoft, Google, Apple, Instagram, Sociální sítě, Mobilní aplikace, Amazon, Mobilní telefon, Slunce, Móda, AMA, Výdělek, Věrný uživatel, Recenzent, Fotka, Nakupování, Předplacená služba, Síť, Uživatelské recenze, Spa, Současný systém, Populární produkt, Zboží, Recenze, Obrovské množství

Jízdní řády Bileto
Aktuální číslo časopisu Computer

Megatest: 13 grafických karet

Srovnání 7 dokovacích stanic s USB-C

Jak na perfektní noční fotografie

Kvalitní zdroje informací pro sebevzdělávání