AMD koupilo startup Nitero, který vyvíjí 60GHz bezdrátové čipy pro přenos obrazu do brýlí pro virtuální realitu

AMD koupilo startup Nitero, který vyvíjí 60GHz bezdrátové čipy pro přenos obrazu do brýlí pro virtuální realitu

Problém současné generace systémů pro hi-end virtuální realitu je nutnost připojení brýlí pomocí kabelu k výkonnému počítači nebo herní konzoli. Do budoucna lze ale pochopitelně očekávat, že dojde k odstranění kabelu a vše se bude řešit bezdrátovou cestou. A v této oblasti se pohybuje startup Nitero, kterého si všimla společnost AMD.

AMD oficiálně oznámilo akvizici zmíněného startupu Nitero, který se zabývá vývojem specializovaného čipu pro přenos obrazu a dalších informací v rámci brýlí pro virtuální nebo třeba i rozšířenou realitu. Technologie využívá pásma Wi-Fi na frekvenci 60 GHz (milimetrové vlny), které je určené pro bezdrátové spojení zařízení na velmi krátkou vzdálenost, ideálně s přímou viditelností. Typicky právě několik metrů, což je pro virtuální realitu dostatečné.

Teoretická propustnosti je v rámci standardu 802.11ad až 5 Gb/s s velmi nízkou latencí, která je pro použití u virtuální reality extrémně důležitá – možná ještě více, než celková propustnost. Už v roce 2015 kdy Nitero představilo 28nn čip NT4600 se startup chlubil desetkrát vyšší efektivitou a desetkrát nižší spotřebou, než měly ostatní čipy využívající standardu 802.11ad.

Kromě technologií získá AMD i čerstvé technologické experty z této oblasti, což bude důležité pro budoucí integraci s grafickými kartami a systémy od AMD. Lze totiž očekávat, že AMD i Nvidia budou mezi sebou do budoucna bojovat právě na poli kvality virtuální reality, která se netýká jen samotných brýlí, ale i výpočetního hardwaru a softwaru (ovladačů). Každopádně na bezdrátovém řešení pro virtuální realitu pracuje hodně týmů po celém světě (Intel – Project Alloy, TPCAST, Sixa Rivvr, KwikVR, Displaylink VR HMD, Optoma, Quark VR a další), takže o konkurenci nebude nouze.

Témata článku: Technologie, AMD, Startupy, Virtuální realita, Wi-Fi, Akvizice, Rozšířená realita, Playstation VR, Startup, Brýle pro virtuální realitu, Virtuální realita brýle, Virtuální realita HTC vive, VR brýle pro virtuální realitu, Čip, Bezdrátové řešení, Přímá viditelnost, Teoretická propustnost, Krátká vzdálenost, Přenos, Nízká efektivita, Realita, Celková propustnost

5 komentářů

Nejnovější komentáře

  • Enfonator 11. 4. 2017 16:33:21
    Ok a čo vplyv na ľudský organizmus?
  • František Staněk 11. 4. 2017 15:28:10
    Stačí si vzpomenout na "3D" stereokotoučky našich dědečků...
  • dolph1888 11. 4. 2017 15:19:06
    K nákupu ani k vývoji čipů nic nemám. Bezdrátové řešení je vždy z hlediska...