Apple iOS ARKit dokáže přesně snímat i ruce a prsty, podívejte se na skvělou ukázku

Po představení nové knihovny ARKit pro snadnou implementaci rozšířené reality na zařízeních s operačním systémem iOS, Apple jasně ukázal, že to s rozšířenou realitou myslí opravdu vážně. Příští měsíc, kdy by mělo proběhnout představené finální verze iOS 11, by měl mít Apple největší platformu pro rozšířenou realitu na světě (dle počtu kompatibilních zařízeních).

A protože ARKit přichází s nečekaně přesným snímání objektů a okolí díky kombinaci několika technologií, jsou jeho schopnosti opravdu revoluční (vzhledem k použitému hardwaru na telefonech). Vývojáři se tak předhání v ukázkách, které si můžete prohlédnout třeba na Twitter účtu @madewithARKit .

Jedna z ukázek ale rozhodně vyniká, zaměřuje se totiž na přesné snímání polohy ruky a prstů vůči stolu. Jak je vidět na videu, ARKit dokáže velmi stabilně a dobře snímat pozici a to jak v rámci dvou rozměrů, tak i následné výškové pozici. Díky tomu si lze představit i to, že by toho mohl Apple využít také pro ovládání virtuálního rozhraní v rámci budoucích brýlí pro rozšířenou realitu, podobně jako tomu je třeba u Hololens. Kompletní informace o projektu včetně zdrojových kódů naleznete na stránce vývojáře.

Tady je například ukázka konceptu Minecraftu:

Témata článku: Apple, Programování, Rozšířená realita, iOS, Medium, Apple iOS, Kompatibilní zařízení