Všichni velcí výrobci elektronických zařízení obvykle poskytují nějaký druh podpory, web Laptopmag si stejně jako v předchozích letech posvítil na ty nejznámější výrobce notebooků a ohodnotil jejich zákaznickou podporu pomocí dvou hlavních kanálů – online (včetně sociálních sítí) a telefonu.
Srovnali jsme obří centrály Applu, Microsoftu a dalších s Prahou
Výzkum probíhal několik týdnů přímo redaktory, kteří se skutečně ptali na řešení problémů a zkoumali, jak rychle dostanou použitelnou odpověď a tím pádem i jak je efektivní komunikace, nikoli pouze samotný počáteční kontakt. Výsledné hodnocení tvořilo maximálně 60 bodů za online podporu a až 40 bodů za telefonickou podporu.
Výsledky výzkumu zákaznické podpory dle Laptopmagu
Jak je vidět ve srovnávacích tabulkách, na prvním místě se umístil Apple, který si pozici drží už tři poslední roky. Na druhém místě se umístil Acer, následovaný Lenovem, Microsoftem a HP. Nejhůře z testovaných společností dopadla MSI, ale mezi nejhoršími je nutné zmínit i Asus a Samsung. U nich při komunikaci docházelo ke zmatkům a někdy dokonce podpora ani neznala produkty dané společnosti.
Foto: kropekk_pl, CC0 Public Domain