Apple utratí miliardu dolarů na tvorbu vlastního obsahu, chce více konkurovat Netflixu, Amazonu, HBO a dalším

V oblasti unikátního videoobsahu se boj stále více přiostřuje s tím, jak začíná hrát stále důležitější důvod k tomu, aby platforma zaujala případné platící uživatele. Apple je jedním z technologických velikánů, kteří v tomto směru začínají investovat větší částky. A lze očekávat opravdu velký boj.

Podle informací The Wall Street Journal totiž v roce 2018 Apple plánuje utratit přibližně jednu miliardu dolarů na tvorbu vlastního obsahu. Půjde nejspíše o seriály a pořady, které zaznamenaly velký úspěch i na jiných platformách. Králem v tomto směru je Netflix nebo HBO, následovaný čerstvě i Amazonem, který za vlastní tvorbu už dostal řadu uměleckých cen.

Problém je, že i když částka vypadá na první pohled jako obrovská, v porovnání s konkurencí je to poměrně málo. Netflix totiž plánuje za tvorbu vlastního obsahu utratit ve stejném období 6 miliard dolarů, Amazon pak 4,5 miliardy dolarů.

Vzhledem k tomu, že má Apple k dispozici obrovskou hotovost téměř 260 miliard dolarů, je otázkou, proč investuje tak málo. Dávalo by smysl, že se nejdříve drží zpátky a chce najít ty správné trháky, podobně jako mají konkurenti.

V tom by mu měli pomoci i bývalí programoví experti ze Sony Entertainment, kteří budou nově celé sekci šéfovat. Zatím totiž Apple předvedl pouze dva jednoduché „bulvární“ pořady z vlastní produkce (Planet of Apps a Carpool Karaoke) a ani jeden z nich nevzbudil přílišné nadšení.

Jaké jsou legální cesty ke sledování filmů a seriálů jsme probírali ve starším Týdnu Živě::

Diskuze (11) Další článek: V Austrálii vyroste největší solární termální elektrárna na světě

Témata článku: Apple, Hudba, filmy, seriály, Amazon, Netflix, Investice, Sony, Televize, Obsah, Tvor, Hotovost, Starý týden, Velký boj, APP, Tvorba, Celá sekce, The Wall, Stejné období, Legální cesta, Velká částka, AMA, Technologický velikán, První pohled, OBS, Dolar, Wall Street Journal

Určitě si přečtěte