Apple utratí miliardu dolarů na tvorbu vlastního obsahu, chce více konkurovat Netflixu, Amazonu, HBO a dalším

V oblasti unikátního videoobsahu se boj stále více přiostřuje s tím, jak začíná hrát stále důležitější důvod k tomu, aby platforma zaujala případné platící uživatele. Apple je jedním z technologických velikánů, kteří v tomto směru začínají investovat větší částky. A lze očekávat opravdu velký boj.

Podle informací The Wall Street Journal totiž v roce 2018 Apple plánuje utratit přibližně jednu miliardu dolarů na tvorbu vlastního obsahu. Půjde nejspíše o seriály a pořady, které zaznamenaly velký úspěch i na jiných platformách. Králem v tomto směru je Netflix nebo HBO, následovaný čerstvě i Amazonem, který za vlastní tvorbu už dostal řadu uměleckých cen.

Problém je, že i když částka vypadá na první pohled jako obrovská, v porovnání s konkurencí je to poměrně málo. Netflix totiž plánuje za tvorbu vlastního obsahu utratit ve stejném období 6 miliard dolarů, Amazon pak 4,5 miliardy dolarů.

Vzhledem k tomu, že má Apple k dispozici obrovskou hotovost téměř 260 miliard dolarů, je otázkou, proč investuje tak málo. Dávalo by smysl, že se nejdříve drží zpátky a chce najít ty správné trháky, podobně jako mají konkurenti.

V tom by mu měli pomoci i bývalí programoví experti ze Sony Entertainment, kteří budou nově celé sekci šéfovat. Zatím totiž Apple předvedl pouze dva jednoduché „bulvární“ pořady z vlastní produkce (Planet of Apps a Carpool Karaoke) a ani jeden z nich nevzbudil přílišné nadšení.

Jaké jsou legální cesty ke sledování filmů a seriálů jsme probírali ve starším Týdnu Živě::

Diskuze (11) Další článek: V Austrálii vyroste největší solární termální elektrárna na světě

Témata článku: Apple, Hudba, filmy, seriály, Amazon, Netflix, Investice, Sony, Televize, Hotovost, Prime video, První pohled, The Wall, HBO, Tvorba, Tvor, Velká částka, Dolar, Důležitý důvod, Obsah, Přílišné nadšení, Velký boj, Carpool Karaoke, Více, Starý týden, Wall Street, Technologický velikán

Určitě si přečtěte