Apple utratí miliardu dolarů na tvorbu vlastního obsahu, chce více konkurovat Netflixu, Amazonu, HBO a dalším

V oblasti unikátního videoobsahu se boj stále více přiostřuje s tím, jak začíná hrát stále důležitější důvod k tomu, aby platforma zaujala případné platící uživatele. Apple je jedním z technologických velikánů, kteří v tomto směru začínají investovat větší částky. A lze očekávat opravdu velký boj.

Podle informací The Wall Street Journal totiž v roce 2018 Apple plánuje utratit přibližně jednu miliardu dolarů na tvorbu vlastního obsahu. Půjde nejspíše o seriály a pořady, které zaznamenaly velký úspěch i na jiných platformách. Králem v tomto směru je Netflix nebo HBO, následovaný čerstvě i Amazonem, který za vlastní tvorbu už dostal řadu uměleckých cen.

Problém je, že i když částka vypadá na první pohled jako obrovská, v porovnání s konkurencí je to poměrně málo. Netflix totiž plánuje za tvorbu vlastního obsahu utratit ve stejném období 6 miliard dolarů, Amazon pak 4,5 miliardy dolarů.

Vzhledem k tomu, že má Apple k dispozici obrovskou hotovost téměř 260 miliard dolarů, je otázkou, proč investuje tak málo. Dávalo by smysl, že se nejdříve drží zpátky a chce najít ty správné trháky, podobně jako mají konkurenti.

V tom by mu měli pomoci i bývalí programoví experti ze Sony Entertainment, kteří budou nově celé sekci šéfovat. Zatím totiž Apple předvedl pouze dva jednoduché „bulvární“ pořady z vlastní produkce (Planet of Apps a Carpool Karaoke) a ani jeden z nich nevzbudil přílišné nadšení.

Jaké jsou legální cesty ke sledování filmů a seriálů jsme probírali ve starším Týdnu Živě::

Témata článku: Apple, Amazon, Netflix, Hudba, filmy, seriály, Televize, Investice, Sony, Velká částka, Dolar, Celá sekce, Wall Street, Starý týden, Tvorba, Carpool Karaoke, Technologický velikán, Obsah, Legální cesta, Prime video, Velký boj, Wall Street Journal, Důležitý důvod, Miliarda dolarů, HBO, OBS, Stejné období

Určitě si přečtěte

12 tipů na nejlepší televizor pod stromeček

12 tipů na nejlepší televizor pod stromeček

Kvalitnější a prémiové televizory v cenové relaci od 20 000 Kč slibují lepší obraz i zvuk, pohlednější design a především ostřejší obraz a špičkové zpracování obrazu. Vybrali jsme ty nejzajímavější.

Dnes | Puk Jaromír