Taky si kladu podobnou otázku (zda je to marketingem), a to používám iPhone a iPad. V kapesních zařízeních jsem si prošel dlouhou cestu skrze skoro všechny platformy a používal tyhle hračky už od dob Palm Pilotů, tedy prokazatelně z dob, kdy zde někteří diskutéři ještě tahali kačera :) Marketing určitě ano. Za dob Jobse byly některé reklamní počiny Apple doslova zjevením. Je teď jedno jestli v dobrém nebo zlém. Osobně jsem se po nějaké době experimentování se vším tím železem dostal do stádia, kdy jsem se nejenom u smartphone rozhodl, že zařízení chci používat a ne ovládat. Prostě jsem se vzdal myšlenky, že budu mít vše pod kontrolou, vše si budu moci nakonfigurovat, nastavit, nabuildovat, svobodně upravit a kdesi-cosi.Že to chci používat a ne se s tím vysírat. Přesně v tom okamžiku mi iPhone přišel jako zjevení. Bafl jsem do do ruky a od první minuty začal používat a o nic se nestarat. Jsem čiré, spokojené BFU. Nestydím se za to, vyhovuje mi to. Až se budu chtít s něčím skutečně s radostí a chutí vysírat, přepnu se zase z režimu BFU do režimu vývojáře, vrátím se zase k vývoji vlastní knihovny pro čtrnáctisegmentový displej pro Arduino Uno a převodem 5V logiky na 3.3V pro ESP8266, abych mohl konečně celý ten vercajk připojit na API WolframAlpha a s trochou štěstí proto vymodeluju i ten 3D výtisk plastové kastle, ale probůh už ani ve snu mne nenapadlo, že bych něco takového dělal i s tak spořební elektornikou, jako je smartphone, se kterým fakt jen telefonuji a používám 2-3 apky. To je jako kdybych chtěl vhodit svou žehličku, protože do ní nejde naflashovat nový firmaware :)Jestli pod marketing patří i tento "zážitek z produktu" (a já si jako markeťák myslím že ano), pak souhlas - Apple má naprosto _špičkový_ marketing...