AVG za 220 milionů dolarů kupuje americkou firmu Location Labs

AVG za 220 milionů dolarů kupuje americkou firmu Location Labs

Původem česká antivirová společnost AVG Technologies kupuje americkou firmu Location Labs za celkem 220 milionů dolarů. Částka 140 milionů dolarů je splatná hned, dalších 80 milionů během následujících dvou let. AVG, jež má alokován vývoj v Brně a hlavní centrálu v Nizozemsku, chce díky tomuto obchodu výrazně posílit v rostoucí mobilní bezpečnosti.

Koupě Location Labs se ze strany AVG jeví jako chytrý a strategický tah. Americký podnik má totiž velice dobré vztahy se čtyřmi největšími americkými mobilními operátory, kterým své technologie dodává. AVG k nim získá přístup.

Výrobci antivirů se už delší dobu snaží k operátorům dostat. Třeba proto, aby jejich bezpečnostní řešení bylo předinstalované na prodávaných chytrých telefonech a tabletech.

Location Labs má nástroje, pomocí nichž mohou operátoři a další podniky tato mobilní zařízení zabezpečit a dodat další služby. Kromě antiviru je to třeba zálohování do cloudu, správa přístrojů (MDM) a nástroje pro rodičovskou ochranu, včetně sledování telefonu dítěte.

Zastavit propad

„Location Labs efektivně prolomili kód pro mobilní monetizaci, díky jejich velice úspěšnému obchodnímu modelu s partnery,“ říká k obchodu výkonný ředitel AVG Gary Kovacs. „Tahle akvizice výrazně akceleruje strategii AVG v mobilním byznysu.“

Klepněte pro větší obrázek
Vývoj akcií AVG za poslední rok (20 procent dolů) reflektuje finanční výsledky.

Americký podnik má v současné době 1,3 milionu platících zákazníků. Zástupci AVG věří, že tento základ budou moci brzy velice rychle rozšířit. AVG čeká, že již během příštího roku mobilní byznys firmě přinese 60 až 70 milionů dolarů a v roce 2016 se usadí až na 100 milionech.

Narůst by podle odhadů a plánů měl také počet uživatelů produktů AVG. Těch má firma nyní 182 milionů aktivních, 85 milionů z nich jsou mobilní. Následující měsíce mají celkové číslo navýšit na 250 milionů uživatelů.

Na mobily se vedle AVG tlačí také další výrobci, včetně českého Avastu. Ten se snaží domlouvat partnerství i přímo s výrobci samotných mobilních zařízení a stát se tak součástí jejich čipů a podobně. Avast nedávno v rámci mobilní expanze koupil přední české mobilní studio Inmite. Firma dlouhou dobu z trhu „odsávala“ mobilní vývojáře.

 

AVG za poslední rok klesly akcie o 20 procent a sázka na mobilní bezpečnost je důležitá.

 

Pro AVG je úspěch na mobilním trhu důležitý, firmě totiž v poslední době padají tržby i zisk. V druhém čtvrtletí se tržby meziročně propadly z více než 100 milionů dolarů na 88 milionů. Zisk pak z více než 21 milionů na necelých 14 milionů. Na tento vývoj reagují i akcie, jež za poslední rok ztratily téměř 20 procent. Hodnota firmy na newyorské burze klesla pod miliardu dolarů.

Obchod musí ještě schválit akcionáři. Pokud se tak stane, akvizice by měla být dokončena během posledního čtvrtletí aktuálního fiskálního roku. AVG plánuje ponechat současné vedení Location Labs, které začlení do svých stávajících struktur.

Témata článku: Byznys, Antivirus, USA, AVG, Mobilní telefony brno, Mobilní telefony do 2000, Poslední doba, Poslední rok, Poslední odhad, Důležité partnerství, Necelé procento, Platící uživatel, Americký dolar, Poslední výrobce, Český výrobce, Následující rok, Nizozemsko, Americký podnik, Mobilní vývojář

4 komentářů

Nejnovější komentáře

  • nespokojený zákazník 3. 9. 2014 13:48:48
    AVG má fakt zákazníky? Jak mohli dát dohromady takovou částku. Neznám...
Určitě si přečtěte