Bojkot inzerentů kvůli reklamám u extremistického obsahu na Youtube může Googlu způsobit miliardové ztráty

Bojkot inzerentů kvůli reklamám u extremistického obsahu na Youtube může Googlu způsobit miliardové ztráty

Youtube respektive Google v posledních týdnech čelí velkému problému – velcí inzerenti zmrazují své účty a přestávají do nich investovat peníze na videoreklamy. Jejich značka se totiž dle výzkumu objevovala u videí s extremistickým obsahem a Google zatím nemá řešení, které by tomu zabraňovalo.

Dle posledních informací webu Business Insideru se už jedná o přibližně 250 velkých inzerentů a dokonce už pět z 20 největších v USA. Mezi nimi jsou takové značky jako Audi, Honda, L’oreal, Marks & Spencer, McDonald’s, Tesco, Toyouta, Volkswagen, PepsiCo, Starbucks, General Motors a spousta dalších. Jen kvůli tomu by dle odhadů analytiků Nomura Instinent mohl Google přijít o přibližně 7,5 % příjmu, což by mělo odpovídat kolem 800 milionů dolarů. V roce 2017 se totiž původně očekával příjem kolem 10,2 miliardy dolarů.

Aféra má pochopitelně vliv na to, že inzerenti a marketingoví specialisté překlopí peníze do jiných kanálů – třeba televize nebo Facebooku, který už také videoreklamy podporuje. Google už minulý týden oznámil, že umožní přesnější kontrolu a zaměření reklam a také bude více kontrolovat samotné Youtube kanály. Youtube by měl rovněž zpřísnit podmínky v oblasti obsahu, který bude využívat výdělku z reklamy.

Foto: Youtube

Témata článku: Google, Byznys, YouTube, Reklama, Business insider, Hlavní zdroj, Způsob, General Motors, Inzerent, OBS, Volkswagen, Starbucks, Obsah, Audi, Marks, Honda, Disney, Spencer

Určitě si přečtěte

10 konceptů, které budou měnit svět v roce 2018

10 konceptů, které budou měnit svět v roce 2018

** Analytická společnost Gartner zveřejnila technologické trendy pro příští rok ** Řada technologických novinek se dočká většího nasazení ** Vše bude zase o něco efektivnější, rychlejší a chytřejší

Včera | Javůrek Karel