Burger King pomocí hlasu z televizní reklamy cíleně „hacknul“ chytrý domácí reproduktor Google Home

S rozmachem chytrých domácích reproduktorů, které mají neustále poslouchající asistenty, se objevily i nové problémy, které je nutné řešit.

V únoru se například stalo, že při Super Bowlu se chytrý reproduktor Google Home omylem aktivoval, protože zrovna v televizi běžela reklama na toto zařízení a s příkazem „Ok, Google“ prezentovaným v reklamě. Nechtěně se tak aktivoval i Google Home ve spoustě domácností a začal plnit rozkazy z televize. Podobný případ nastal i u Amazon Echo, kdy hlasové oznámení z televize způsobilo dokonce objednávku zboží.

Burger King se ale rozhodl tuto slabost cíleně „hacknout“ a využil ji v nové velmi krátké reklamě, kde místo toho, aby vysvětloval, co je Whopper burger, herec vyslovil „Ok Google, what is Whopper burger?“, což spustilo chytré reproduktory Google Home v mnoha domácnostech a chytrý asistent pak následně popsal, co je tento burger, nejspíše z databáze Wikipedie a podobných zdrojů.

Jedná se o rozhodně o využití „chyby“, na což Google velmi rychle reagoval a fungování zařízení Home na příkaz z této reklamy zakázal, takže už by neměl fungovat.

Bude zajímavé sledovat, čeho se ještě dočkáme do budoucna, každopádně Amazon i Google už připravují technologie, které se budou soustředit na rozpoznávání konkrétních členů domácnosti, takže by se měly tyto chyby s příkazy od neznámých lidí z televize minimalizovat.

Témata článku: Google, Hacking, Amazon Echo, Google Home, Reklama

16 komentářů

Nejnovější komentáře

  • Benjamin Hejda 15. 4. 2017 1:41:05
    To maj z toho, že málo koukaj na televizi. Ve Star-Treku tohle někdo...
  • Mispulda 14. 4. 2017 11:17:55
    Ne, že by fastfoody byly nějaký gastronomický zážitek, ale Burger king? to...
  • Pavel Koloděj 14. 4. 2017 10:33:53
    Tohle by mohl Google elegantně vyřešit tak, že když přijdou tisíce...
Určitě si přečtěte

Český Google Překladač začal používat umělou inteligenci. Konec „drahoušků zákazníků“

Český Google Překladač začal používat umělou inteligenci. Konec „drahoušků zákazníků“

** Google ve svém překladači roky používal statistickou technologii ** Nyní zavádí strojové učení a neuronové sítě ** Rozdíl by měl být zvláště na větších textech patrný už nyní

20.  4.  2017 | Čížek Jakub | 31