Byznysový zápisník: Akcie AMD výrazně rostou a BlackBerry má plán

Byznysový zápisník: Akcie AMD výrazně rostou a BlackBerry má plán

Zprávy z IT byznysu, které by neměly zapadnout. Každý týden na Connect.cz (RSS).

Internetová reklama v Česku v loňském roce meziročně rostla o 19 procent, konkrétně si polepšila na 13,3 miliardy korun. Letos se očekává další 15procentní růst. Stále populárnější se pro inzerenty stává videoreklama a roste také obliba automatizovaného nákupu přes RTB. Ten nyní zavádí i Seznam, největší příjemce inzertních peněz.

Ministerstvo průmyslu a obchodu vyhlásilo veřejnou konzultaci ke sdělení Evropské komise ke správě internetu. Komise by mimo jiné ráda z organizace ICANN, která mimo jiné přiděluje IP adresy, udělala méně americký subjekt.

Twitter koupil od IBM zhruba 900 patentů za celkem 36 milionů dolarů. Podle oficiálního prohlášení je důvodem zejména to, aby tato sociální síť měla alespoň částečnou ochranu proti případným soudním tahanicím a patentovým sporům.

Akcie AMD v pátek vyrostly o téměř 7 procent. Společnosti se daří postupný přechod mimo platformu PC, pomáhá například nasazení čipů AMD (procesor i grafický čip) v nových herních konzolích PlayStation 4 a Xbox One. Tržní hodnota AMD je nyní 2,87 miliardy dolarů.

Stále trápící se BlackBerry se zřejmě začne mnohem více věnovat aktivitám mimo chytré telefony. Nový šéf John Chen, který kdysi pomáhal zachránit třeba Sybase, vidí veliký prostor v bezpečné komunikaci a dalších firemních standardech, které BlackBerry má. Software a služby mimo jiné zajišťují větší marži.

Česká pobočka storage společnosti EMC mění ředitele, novým se od března stal Jiří Sven Svěrák. Ten posledních sedm let působil v HP, kde měl mimo jiné na starost také úložná zařízení.

Český investiční fond Credo Ventures investoval společně s Episode1 dva miliony dolarů do londýnského startupu TVbeat. Jeho technologie lze označit za „peoplemetry nové generace“, které analyzují chováni a interakce televizních diváků. Cílová skupina těchto výstupů je poměrně široká (televize, zadavatelé reklamy a tak dále). S něčím podobným začal i Twitter, pro který jsou televize důležité. Hodně diváků totiž při jejich sledování využívá takzvaný „second screen“ a o vysílaných pořadech píše na sociální sítě.

Na trhu se rodí zajímavá konkurence pro Amazon Web Services a další podobné cloudy. DigitalOcean získal od slavných Andreessen Horowitz investici ve výši 37 milionů dolarů na další rozvoj. Cloud firmy aktuálně roste rychleji než ten Amazonu a oblibu si získal mimo jiné díky jednoduchému nastavování.

Společnost DocuSign zabývající se elektronickými podpisy získala investici 85 milionů dolarů, což jí ocenilo na 1,6 miliardy dolarů. Ve hře je vstup na burzu.

Přečtěte si na E15.cz:

Témata článku: Byznysový zápisník, Blackberry, E-Learning, Mimo, MPO, Herní konzole na televizi, Chytré televize, Televize v mobilu, Podobná investice, Akcie, Růst, Obliba, Plán

1 komentář

Nejnovější komentáře

  • portapro 8. 3. 2014 23:03:20
    Oboje se týká mě :-D:-D. APU v PC, Blackberry Z10 v kapse :-D