Kromě prvního bodu naprostý souhlas. U prvního bodu je tohle pochopitelné a kupodivu vhodné. Vy jako občan s rodným číslem jste skutečně pro stát jiný subjekt než OSVČ s IČ a měl by s vám tak i jednat (že tomu tak často není, je zase jiná věc). Je skutečně rozdíl, když vás stát k něčemu dožene kvůli podnikání, ale neměl by vás k tomu nutit jako k soukromé osobě. Datová schránka vám může pomoci některé věci oddělit a někdy je pak velmi výhodné, když budete po státu trvat, aby vám doručoval věci tak, kam skutečně má a pokud to doručí jinam, můžete se proti takovému jednání právem ohradit.A navíc bych k těm nevýhodám ještě přidal další věcí:
- nutnost placené konverze, pokud potřebujete či chcete mít něco v papírové podobě. Konverze je přitom drahá a platí se i za prázdné strany. Bylo by fér alespoň vůči občanům umožnit konverzi bezplatně na obecních úřadech podobně jako tomu je třeba u ověřování podpisů na voličské průkazy - to můžete buď řešit placeně u notáře, nebo si můžete dojít na úřad, kde jsou povinni to udělat zdarma (i když to někteří úředníci nevědí, ale stačí na tom výslovně trvat a odvolat se na patřičný zákon).
- nevím aktuální stav, ale před časem platilo, že se dědic nedostal do datové schránky toho, po kom dědil. Totéž i v případě nemocného manžela atd. V kombinaci s mazáním zpráv po 90 dnech je to taky solidní svinstvo. Stačí tam mít nějaké důležité smlouvy a jste v pytli. U papíru by se tohle nestalo. A u této věci je pak zřejmé, proč je tak důležité, aby fyzická osoba s RČ byla oddělená od OSVČ s IČ.
Datové schránky nejsou jen tunel, ale budoucí obrovský průser pro každé dokazování platnosti či dokonce existence důležitých listin.