Byznysový zápisník: Snapchat odmítl 3 miliardy dolarů od Facebooku

Byznysový zápisník: Snapchat odmítl 3 miliardy dolarů od Facebooku

Zprávy z IT byznysu, které by neměly zapadnout. Každý týden na Connect.cz (RSS).

Vlastník tuzemského T-Mobilu, německý Deutsche Telekom koupil za 546 milionů eur společnost GTS Central Europe. DT tak získal potřebnou rozsáhlou evropskou optickou síť a je tedy možné, že nakonec nebude zdejšího operátora brzy prodávat. T-Mobile v Česku začal po spojení s T-Systems svoje optické sítě sjednocovat a Miroslav Klásek v Connected prohlásil, že investice firmy v této oblasti budou značné. GTS v Evropě provozuje rozsáhlou 100Gb optickou síť, za jejímž budováním z velké části stáli Češi.

Celosvětové tržby z SMS by podle studie Informa Telecoms & Media měly do roku 2018 spadnout o 23 miliard dolarů – ze 120 miliard v letošním roce na 96,7 miliardy. Hlavní příčinou mají být podle očekávání takzvané OTT aplikace, tedy WhatsApp, Snapchat, iMessage a další.

Snapchat odmítl 3 miliardy dolarů, které mu za odkup nabízel Facebook. Důvod je jednoduchý – aplikace pro mobilní zasílání zpráv velice rychle sbírá uživatele a věří, že jednou doroste do mnohem vyšších hodnot, podobně jako právě Facebook a Twitter. Každopádně je to odvážný krok, služba totiž nevydělává žádné peníze a je v růstové fázi. Těžké bude vůbec nějaký monetizační model najít. Snapchat všechny poslané zprávy po chvilce maže a nemůže tedy dělat analýzu dat a personifikovanou reklamu. Zájmy Facebooku jsou rovněž jasné – chce neustále posilovat svojí mobilní přítomnost, přes Snapchat se posílají fotky, což je jeho důležitá součást, a teenageři jsou na Snapchatu a podobných službách aktivnější než na Facebooku.

Americká státní správa a organizace se čím dál méně bojí veřejných cloudů. Agentura NASA nyní ohlásila, že bude svá různá vědecká data o zemi (počasí a podobně) ukládat do Amazon Web Services. Podobné služby od Amazonu si nedávno v kontraktu za 600 milionů dolarů vybrala i CIA. Amazon tento obchod vyhrál nad IBM. Big Blue nyní do cloudu ve velkém investuje. Kromě akvizice SoftLayer dá miliardu dolarů na reklamní kampaň, ve které se naváží právě do Amazonu.

Amazon začal v rámci svého cloudu nabízet službu WorkSpaces, tedy na dálku doručované virtuální počítače (desktop jako služba, DaaS) za pravidelné poplatky (35 až 75 dolarů měsíčně). Podobné služby nabízí i jiné firmy jako operátoři a podobně, Amazon má ale sílu na to udělat z ní skutečně velký byznys. Rád nebude jistě VMware, který před pár týdny získal společnost Desktone a podobný projekt rozjíždí také. Amazon představil také streamování aplikací AppStream.

Společnost Box.net se podle všeho začátkem příštího roku chystá na burzu, kde by úpisem akcí chtěla získat kolem 500 milionů dolarů. Box je v podstatě takový Dropbox pro firemní zákazníky, kterým umožňuje ukládat data do cloudu. Firma vznikla v roce 2005, celkově už získala investice ve výši 309 milionů dolarů, dokáže vydělávat a koupila už 3 jiné společnosti. Poradcem je i bývalý šéf Windows divize v Microsoftu Steven Sinofsky.

Boxu nicméně do byznysu s firmami začal promlouvat i onen Dropbox. Ten je zejména menšími společnostmi využívaný hojně už nyní a tento týden navíc spustil funkce pro firemní zákazníky. Ta mimo jiné umožňuje propojení soukromého a firemního účtu a jednotnou práci s nimi.

Mladá společnost FoundationDB získala další investici ve výši 17 milionů dolarů, celkem už 22,7 milionu. Stejnojmenný software je určený pro propojovaný tradiční SQL databází s takzvanými NoSQL databázemi postavenými na nestrukturovaných datech. Jedna z tohoto typu nových databází, MongoDB, nedávno získala nových 150 milionů dolarů.

Přečtěte si na E15.cz:

Témata článku: Sociální sítě, Snapchat, Byznysový zápisník, Default, iMessage, Teenager, Podobná investice, Velký byznys, Firemní data, Miliarda dolarů, Otta

2 komentářů

Nejnovější komentáře

  • Garfield73 15. 11. 2013 14:58:07
    Nevzít 3 miliardy dolarů, to chce koule... nebo obrovskou víru ve výdrž...
Určitě si přečtěte

Snapchat jde pomalu ke dnu a stejně tak akcie, jeho nápady už všichni zkopírovali

Snapchat jde pomalu ke dnu a stejně tak akcie, jeho nápady už všichni zkopírovali

** Snapchat se vyznačuje zaměřením hlavně na mladé uživatele a nevšedními funkcemi ** Ty nejoblíbenější už ale konkurenti zkopírovali a Snapchat tak ztrácí výhodu ** Cena akcií je už téměř na polovině původní hodnoty při vstupu na burzu

17.  7.  2017 | Javůrek Karel | 8