CBS a Time Warner: televizní velikáni chtějí vytvořit vlastní „Netflix“

CBS a Time Warner: televizní velikáni chtějí vytvořit vlastní „Netflix“

Netflix patří mezi největší společnosti, které poskytují videoobsah na vyžádání a zároveň se soustředí i na tvorbu vlastního obsahu. Netflix už po dlouhém čekání zavítal i k nám, byť zatím v omezené formě. Televizní velikáni v USA, mezi kterými je CBS a Time Warner, ale chtějí vystoupit ze spolupráce s Netflixem pro společnou televizní síť CW.

Kvůli licencování obsahu, který prodávají přímo Netflixu nebo třeba i Hulu, samozřejmě ztrácí více, než kdyby stejný obsah poskytovali přes vlastní platformu „on-demand“. Obě společnosti se tak snaží o vytvoření vlastního „Netflixu“, který by obsahoval filmy a seriály ze sítě CW a měsíční předplatné by bylo v rozmezí dvou až čtyř dolarů. Diváci by přitom měli k dispozici jak přímé televizní vysílání, tak třeba i jednotlivé epizody seriály, které si budou moci kdykoli pustit,

Netflix díky spojení s tvůrci a majiteli obsahu disponuje velkou nabídkou, která tvoří také značné množství starších seriálů, jež jsou ale i po dlouhé době stále velmi populární.

I když to zní logicky, z pohledu byznysu to rozhodně není tak jednoduché, protože Netflix se stal obzvláště v USA synonymem pro videoobsah na vyžádání a sám natáčí i vlastní obsah, kterého by mělo v letošním roce být až 600 hodin. Jedná se přitom o dokumenty, filmy a samozřejmě i seriály.

Klepněte pro větší obrázek
Stane se z Netflixu pouze aplikace s videobsahem vlastní tvorby? Velké investice do vlastního obsahu by odpovídaly tomu, že se na to připravují

V současné době stále běží smlouvy s Netflixem, otázka ale tedy je, co se stane, až skončí. Netflix by přišel o velkou část obsahu a obě společnosti by ztratily příjem z licenčních poplatků. Je velmi těžko představitelné, že by běžní diváci začali hromadně používat jinou aplikaci pouze pro obsah jedné televizní sítě místo Netflixu. Stejně jako v jiných segmentech, je hlavní síla a obliba právě u velkých platforem, které si dokáže vytvořit skvělou značku, poskytovat zákazníkům skvělý produkt a to vše za velmi přijatelné ceny a ve vysoké kvalitě. To vše nelze vybudovat během chvilky.

Na trhu ale nastává další změna, kterou přináší Apple TV nebo Amazon Video – sdružení všech těchto platforem a televizních sítí v rámci jednoho rozhraní. Jednotlivé streamovací služby a televizní sítě jsou tak jen pouhou aplikací v nabídce, kterou lze snadno a rychle z jednoho míst prohledávat a ovládat třeba pomocí hlasu přes Siri. CBS a Time Warner by se tak mohli osamostatnit, ale zároveň využít rozšířené platformy Applu, Amazonu a dalších, kteří zákazníkům dodávají i hardware. Zkrátka by obešli Netflix jako jednu zbytečnou část mezi nimi a divákem.

Podle posledních čísel měl Netflix v srpnu roku 2015 téměř 70 milionů předplatitelů po celém světě, z toho 43 milionů v USA. Nedávné rozšíření do celého světa ale toto čísla možná velmi rychle dostane na úroveň 100 milionů předplatitelů.

Témata článku: Technologie, Byznys, Netflix, Hulu, Amazon Video, Dlouhé čekání, Time Warner, Televizní kanál, Apple TV, VLA, Videoobsah, CBS, Hlavní síla, Skvělý produkt, Značné množství

Určitě si přečtěte

Nejlepší stratég na světě? Samouk AlphaGo Zero!

Nejlepší stratég na světě? Samouk AlphaGo Zero!

** Umělá inteligence AlphaGo Zero je nejlepším hráčem asijské deskové hry go na světě ** Nikdo ji hrát neučil – mistrovství se dopracovala sama, bez cizí pomoci ** Nejlepší hráči světa proti ní nemají nejmenší šanci

Včera | Petr Jaroslav | 3

Skládací mobil od ZTE nás neuchvátil. Naštěstí přijdou lepší

Skládací mobil od ZTE nás neuchvátil. Naštěstí přijdou lepší

** Skládací telefony jsou budoucnost, ne přítomnost. ** Co a kdy ukáže Samsung, Lenovo, nebo dokonce Apple? ** Chceme vůbec skládací mobil? Ten od ZTE nás o tom nepřesvědčil.

22.  10.  2017 | Kůžel Filip, Láska Jan | 2