Česko jako testovací laboratoř Googlu. Na trh přijde Chromecast i Glass

Česko jako testovací laboratoř Googlu. Na trh přijde Chromecast i Glass

Google začne na českém trhu prodávat malé zařízení Chromecast a do budoucna počítá také s chytrými brýlemi Google Glass. Firma navíc uvažuje o tom, že by se z České republiky mohla stát jakási laboratoř pro testování produktů společnosti. V rozhovoru pro aktuální vydání týdeníku Euro to řekl viceprezident Googlu pro jižní a východní Evropu, Blízký východ a Afriku Carlo D˙Asaro Biondo.

Přístroj Chromecast, který se přes USB port připojuje do televizí a umožní na nich pak zobrazovat různý obsah z mobilních zařízení, se oficiálně na tuzemský trh dostane relativně brzy. „Do Česka by mohl přijít v průběhu příštího roku. Do budoucna plánujeme přivést také brýle Google Glass, od nich si hodně slibujeme,“ uvedl Biondo bez dalšího upřesnění.

Google si zřejmě český trh a uživatele oblíbil. „Vy tady technologie milujete,“ řekl Biondo. Údajně ho velice překvapilo, jak rychle se u nás provoz přesunuje na chytré telefony. „Máte rychlé sítě a jste jedna z nejpokročilejších zemí ve využívání internetu.“

Laboratoř Googlu

I to jsou důvody, proč Mountain View zvažuje, že z Česka udělá místo pro „experimentování“. „Česko by mohlo být velmi zajímavým místem jako jakási laboratoř Googlu pro testování produktů,“ naznačil manažer.

Roli ale zřejmě hrají i jiné důvody, než jenom nadšení zdejších zákazníků do technologií. Tuzemská pobočka Googlu za 7 let, co na lokálním trhu působí, neustále navyšuje příjmy z reklamy a zvyšuje počet uživatelů jeho služeb. Česká republika je údajně jedna z mála zemí v Evropě, kde Google roste bez přerušení.

Klepněte pro větší obrázek
Google má zájem o Česko o díky silné pozici Seznamu.

Google sice oficiálně nekomentuje, kolik na českém trhu vydělá, odhady nicméně mluví o tom, že by si zde ročně mohl přijít na 1,5 až 2 miliardy korun. To je stále o něco méně než kolik za rok utrží Seznam, který v roce 2012 vygeneroval tržby ve výši 2,8 miliardy. Role Googlu může sílit díky jeho majoritnímu podílu na českém trhu s chytrými telefony. Podle čísel IDC Androidu v posledním čtvrtletí patřilo zhruba 75 procent zdejšího trhu.

Právě Seznam hraje ve snažení se Googlu na českém trhu značnou roli. Google zde neustále inovuje své produkty, což v zemích podobných velikostí Česka nebývá zvykem. Česká republika je jedna z čtyř zemí na světě, kde internetovému trhu Google nedominuje.

Zástupci Seznamu se na tuto skutečnost tento týden snaží upozornit na významné konferenci Le Web v Paříži, kde mimo jiné rozdávají letáky, ve kterých se zmiňují, že Seznam brání monopolu Googlu v Česku. Je to i součást evropské akce, v rámci které chce Seznam nalákat startupy a poskytnout jim technologie svého vyhledávače.

O tom, že by Google rovněž více podporoval české startupy, se prozatím nepřemýšlí. Ve hře není ani případné vývojové centrum. Biondo v rozhovoru uvádí, že pokud by se takové nové centrum zvažovalo, Česko by bylo jedním z kandidátů. Není to ale otázka následujících měsíců.

Diskuze (32) Další článek: Seznam připravil zimní mapu se sjezdovkami a trasami pro běžkaře

Témata článku: Google, Chromecast, Byznys, Česko, Nositelnosti, Zdejší zákazník, Testovací laboratoř, Lokální trh, Glas, Český trh, Nové centrum, Malé zařízení, Glass, Archiv české televize, Google Chromecast, Různý obsah, Majoritní podíl, Carlo, Trh, Zařízení chromecast, Chytré brýle, Chrom, Lab, Týdeník televize, Tuzemská pobočka