Čeští Brand Embassy získali investici milion dolarů

Čeští Brand Embassy získali investici milion dolarů

Po včerejší zprávě, že čeští Socialbakers získali investici 26 milionů dolarů a byli oceněni na zhruba 200 milionů dolarů, se o slovo hlásí také další tuzemská společnost pracující se sociálními sítěmi. Brand Embassy dokončila investiční kolo, ve kterém od dvou fondů získala celkem jeden milion dolarů na další expanzi a rozvoj.

Oba noví investoři Brand Embassy jsou z České republiky. Jedním z nich je v loňském roce založený fond Spread Capital, který má na investice do různého typu firem k dispozici kolem 500 milionů korun. Druhým vkladatelem peněz se pak stal internetový podnikatel Jakub Havrlant, jenž do nových projektů investuje skrze vlastní fond Rockaway Capital. V něm by měl mít k dispozici kolem 300 milionů korun.

Brand Embassy vyvíjí software, který firmám umožňuje reagovat na zákaznické požadavky a stížnosti na sociálních sítích. To je oblast, kterou zřejmě čeká zajímavá budoucnost. Mnoho zákazníků totiž opouští tradiční zákaznický servis na telefonu či e-mailu a raději komunikuje přes Facebook, Twitter a podobně. Podobné je to také se stížnostmi – ty často míří právě na sociální sítě. Firmy se o tuto oblast zajímají také z toho důvodu, že neřešené stížnosti na těchto sítích mohou uškodit jejich jménu.

Očekávání výrazného růstu

Spoluzakladatel a šéf Brand Embassy Vít Horký nedávno v Connected o novodobém sociálním „call centru“ hovořil podrobněji. Jednou z cest, kterou by se jeho společnost ráda vydala, je sémantika a učení strojů chápat psané slovo. To by pak Brand Embassy umožňovalo například automaticky rozčleňovat příspěvky zákazníků.

Jednou z největších výzev mladé české firmy je v současné době mezinárodní expanze. Vít Horký tvrdí, že Brand Embassy jsou procesně dobře nastavení pro budoucí růst, zároveň ale přiznává, že obsazení nových trhů není tak lehké – zejména pak v hodně obsazených Spojených státech. I přesto nyní společnost po centrálách v Praze a Londýně otevírá nová obchodní zastoupení v Dubaji, USA, Portugalsku, Slovensku, Španělsku a Latinské Americe. Vývojová centrála zůstává v pražském TechSquare.

„Partnerství s novými investory nám pomůže rozšířit obchodní i vývojový tým a uvést nové produktové novinky,“ tvrdí Horký. Jeho firma má v současné době mezi klienty 50 velkých nadnárodních společností, přičemž mezi ty nejvýznamnější patří zejména operátoři a banky. Konkrétně jde třeba o Air Bank, Telefóniku, Kia Motors, ING, T-Mobile, Vodafone a další. Přes software Brand Embassy už bylo vyřízeno 7,5 milionů zákaznických požadavků.

„Brand Embassy vidím jako globální projekt, který má už v této fázi silnou pozici a čekám, že výrazně poroste spolu s celým segmentem zákaznické péče přes sociální sítě,“ tvrdí nový investor Jakub Havrlant.

Společně s novou investicí se z projektu stahují dosavadní investoři – smíchovský akcelerátor StartupYard, který ve firmě získal pětiprocentní podíl díky účasti Brand Embassy v jednom z ročníků, a reklamní podnikatel Michal Nýdrle. Jejich podíly odkoupili právě noví investoři.

Témata článku: Byznys, Sociální sítě, Startupy, Brand, Brandy, Investor, Jakub, Kia, Motors, Silicon Valley, Vita, Vita software, Sociální síť, Stížnost, Expanze, Nový projekt, Centrála, Investiční kolo