Čeští Brand Embassy získali investici milion dolarů

Čeští Brand Embassy získali investici milion dolarů

Po včerejší zprávě, že čeští Socialbakers získali investici 26 milionů dolarů a byli oceněni na zhruba 200 milionů dolarů, se o slovo hlásí také další tuzemská společnost pracující se sociálními sítěmi. Brand Embassy dokončila investiční kolo, ve kterém od dvou fondů získala celkem jeden milion dolarů na další expanzi a rozvoj.

Oba noví investoři Brand Embassy jsou z České republiky. Jedním z nich je v loňském roce založený fond Spread Capital, který má na investice do různého typu firem k dispozici kolem 500 milionů korun. Druhým vkladatelem peněz se pak stal internetový podnikatel Jakub Havrlant, jenž do nových projektů investuje skrze vlastní fond Rockaway Capital. V něm by měl mít k dispozici kolem 300 milionů korun.

Brand Embassy vyvíjí software, který firmám umožňuje reagovat na zákaznické požadavky a stížnosti na sociálních sítích. To je oblast, kterou zřejmě čeká zajímavá budoucnost. Mnoho zákazníků totiž opouští tradiční zákaznický servis na telefonu či e-mailu a raději komunikuje přes Facebook, Twitter a podobně. Podobné je to také se stížnostmi – ty často míří právě na sociální sítě. Firmy se o tuto oblast zajímají také z toho důvodu, že neřešené stížnosti na těchto sítích mohou uškodit jejich jménu.

Očekávání výrazného růstu

Spoluzakladatel a šéf Brand Embassy Vít Horký nedávno v Connected o novodobém sociálním „call centru“ hovořil podrobněji. Jednou z cest, kterou by se jeho společnost ráda vydala, je sémantika a učení strojů chápat psané slovo. To by pak Brand Embassy umožňovalo například automaticky rozčleňovat příspěvky zákazníků.

Jednou z největších výzev mladé české firmy je v současné době mezinárodní expanze. Vít Horký tvrdí, že Brand Embassy jsou procesně dobře nastavení pro budoucí růst, zároveň ale přiznává, že obsazení nových trhů není tak lehké – zejména pak v hodně obsazených Spojených státech. I přesto nyní společnost po centrálách v Praze a Londýně otevírá nová obchodní zastoupení v Dubaji, USA, Portugalsku, Slovensku, Španělsku a Latinské Americe. Vývojová centrála zůstává v pražském TechSquare.

„Partnerství s novými investory nám pomůže rozšířit obchodní i vývojový tým a uvést nové produktové novinky,“ tvrdí Horký. Jeho firma má v současné době mezi klienty 50 velkých nadnárodních společností, přičemž mezi ty nejvýznamnější patří zejména operátoři a banky. Konkrétně jde třeba o Air Bank, Telefóniku, Kia Motors, ING, T-Mobile, Vodafone a další. Přes software Brand Embassy už bylo vyřízeno 7,5 milionů zákaznických požadavků.

„Brand Embassy vidím jako globální projekt, který má už v této fázi silnou pozici a čekám, že výrazně poroste spolu s celým segmentem zákaznické péče přes sociální sítě,“ tvrdí nový investor Jakub Havrlant.

Společně s novou investicí se z projektu stahují dosavadní investoři – smíchovský akcelerátor StartupYard, který ve firmě získal pětiprocentní podíl díky účasti Brand Embassy v jednom z ročníků, a reklamní podnikatel Michal Nýdrle. Jejich podíly odkoupili právě noví investoři.

Váš názor Další článek: 8 nejbizarnějších patentů Applu

Témata článku: Byznys, Sociální sítě, Startupy, Psané slovo, Brand, Vita, Zákaznický servis, Brandy, Nový projekt, Sociální síť, Silicon Valley, Vita software, Stížnost, Investiční kolo, Investor, Centrála, Tuzemská společnost, Kia, Nový investor, Motors, Jakub, Expanze

Aktuální číslo časopisu Computer

Megatest: 13 grafických karet

Srovnání 7 dokovacích stanic s USB-C

Jak na perfektní noční fotografie

Kvalitní zdroje informací pro sebevzdělávání