Čeští Socialbakers koupili chorvatský startup SocialBrando

Čeští Socialbakers koupili chorvatský startup SocialBrando

Mladá česká společnost Socialbakers krátce po druhé investici ve výši 6 milionů dolarů oznámila, že za nespecifikovanou částku kupuje chorvatský startup SocialBrando. Hodlá díky němu rozšířit své analytické nástroje sociálních sítí o podrobné měření a práci se sociální reklamou a firma se zároveň rozroste o další mezinárodní tým.

Socialbakers nabízí cloudovou službu, která firmám umožňuje monitorovat aktivity na sítích jako Facebook, Twitter, Google+, LinkedIn nebo YouTube, a vytvářet z nich přehledné grafy a přehledy. SocialBrando mají do této analytické směsice přinést také práci s reklamou na sociálních sítích.

„Měření opravdového dopadu reklamy na sociálních sítích je stále v rané fázi. Socialbakers nabídne nový unikátní produkt, který nejenom, že umí měřit dopad reklamy na sociálních sítích, ale zároveň umožní demografické zacílení,“ popisuje šéf Socialbakers Jan Řežáb. V praxi nové nástroje umožňují zjistit, kdo byl vytvořenou reklamou zacílen, kolik reklama ve skutečnosti stojí, jak jsou kampaně efektivní a je možné je podrobně spravovat, nastavovat pravidla či třeba sledovat chování zákazníka a monitorovat, jak zadané reklamní kampaně pohání skutečné prodeje. Možné je také zjistit to, na koho cílí reklama konkurence.

Desátá mezinárodní pobočka

Pro Socialbakers je tento obchod už druhou akvizicí v tříleté historii firmy. Krátce po získání první investice ve výši 2 milionů dolarů společnosti koupila mladý projekt Social RSS. Socialbakers začlení nově získaný produkt i tým do svých struktur, přičemž spoluzakladatelé a zaměstnanci zůstanou v chorvatském Splitu, kde také vznikne již desátá pobočka rostoucí české společnosti. Pracovat se v ní bude na nových produktech Ad Insights a Ad Analytics.

Klepněte pro větší obrázek
Šéf Socialbakers Jan Řežáb na firemní konferenci Engage 2012 v New Yorku.

Socialbakers už mají pobočky v Praze a Plzni, kde je zároveň alokována většina vývoje, Londýně, Mnichově, Paříži, San Franciscu a nově se otevírají zastoupení také v Sao Paulu, Mexico City, Dubaji či Istanbulu. Firma už zaměstnává přes 160 lidí a má přes tisíc zákazníků. Mezi nimi třeba McDonalds, Nestlé, Vodafone či LVMH.

Částka, za jakou bylo SocialBrando odkoupeno, nebyla zveřejněna. Podle informací serveru Netocratic šlo nicméně o směs akcií a hotovosti. Spoluzakladatelé společnosti tak získali cenné papíry Socialbakers, které ještě budou moci v budoucnu zhodnotit.

V oblasti společností pracujících se sociálními sítěmi bylo v posledním roce velice živo. Google například koupil firmu Wildfire, Salesforce.com si pořídil Buddy Media a několik menších startupů získal rovněž Oracle. V Česku nakupovali Brand Embassy, kteří nedávno odkoupili britský sémantický vyhledávač Beepl.

Témata článku: Byznys, Sociální sítě, Startupy, Akvizice

6 komentářů

Nejnovější komentáře

  • malcolmX 19. 12. 2012 12:43:09
    A pak ze krize... Ze by analogie .com hype? Akorat ze ted se nikam...
  • Grunang 19. 12. 2012 11:35:56
    Startup, startup. Aaa, vy myslíte malou začínající společnost jo?
  • Michal Zelinka 19. 12. 2012 1:42:38
    „Socialbakers nabízí cloudovou službu, která firmám umožňuje monitorovat...
Určitě si přečtěte

Google pošle dva české startupy do Silicon Valley, více podpoří lokální vývojáře

Google pošle dva české startupy do Silicon Valley, více podpoří lokální vývojáře

** Google prezentoval výsledky iniciativy Digitální garáž ** Pošle do Silicon Valley dva české startupy – Spendee a Gamee ** Google se více zaměří na podporu lokálních vývojářů a jejich konkurenceschopnosti ve světě

Včera | Javůrek Karel | 3