Mladá česká společnost Socialbakers krátce po druhé investici ve výši 6 milionů dolarů oznámila, že za nespecifikovanou částku kupuje chorvatský startup SocialBrando. Hodlá díky němu rozšířit své analytické nástroje sociálních sítí o podrobné měření a práci se sociální reklamou a firma se zároveň rozroste o další mezinárodní tým.
Socialbakers nabízí cloudovou službu, která firmám umožňuje monitorovat aktivity na sítích jako Facebook, Twitter, Google+, LinkedIn nebo YouTube, a vytvářet z nich přehledné grafy a přehledy. SocialBrando mají do této analytické směsice přinést také práci s reklamou na sociálních sítích.
Čeští Socialbakers získali další investici. Tentokrát 6 milionů dolarů
„Měření opravdového dopadu reklamy na sociálních sítích je stále v rané fázi. Socialbakers nabídne nový unikátní produkt, který nejenom, že umí měřit dopad reklamy na sociálních sítích, ale zároveň umožní demografické zacílení,“ popisuje šéf Socialbakers Jan Řežáb. V praxi nové nástroje umožňují zjistit, kdo byl vytvořenou reklamou zacílen, kolik reklama ve skutečnosti stojí, jak jsou kampaně efektivní a je možné je podrobně spravovat, nastavovat pravidla či třeba sledovat chování zákazníka a monitorovat, jak zadané reklamní kampaně pohání skutečné prodeje. Možné je také zjistit to, na koho cílí reklama konkurence.
Desátá mezinárodní pobočka
Pro Socialbakers je tento obchod už druhou akvizicí v tříleté historii firmy. Krátce po získání první investice ve výši 2 milionů dolarů společnosti koupila mladý projekt Social RSS. Socialbakers začlení nově získaný produkt i tým do svých struktur, přičemž spoluzakladatelé a zaměstnanci zůstanou v chorvatském Splitu, kde také vznikne již desátá pobočka rostoucí české společnosti. Pracovat se v ní bude na nových produktech Ad Insights a Ad Analytics.
Šéf Socialbakers Jan Řežáb na firemní konferenci Engage 2012 v New Yorku.
Socialbakers už mají pobočky v Praze a Plzni, kde je zároveň alokována většina vývoje, Londýně, Mnichově, Paříži, San Franciscu a nově se otevírají zastoupení také v Sao Paulu, Mexico City, Dubaji či Istanbulu. Firma už zaměstnává přes 160 lidí a má přes tisíc zákazníků. Mezi nimi třeba McDonalds, Nestlé, Vodafone či LVMH.
Částka, za jakou bylo SocialBrando odkoupeno, nebyla zveřejněna. Podle informací serveru Netocratic šlo nicméně o směs akcií a hotovosti. Spoluzakladatelé společnosti tak získali cenné papíry Socialbakers, které ještě budou moci v budoucnu zhodnotit.
V oblasti společností pracujících se sociálními sítěmi bylo v posledním roce velice živo. Google například koupil firmu Wildfire, Salesforce.com si pořídil Buddy Media a několik menších startupů získal rovněž Oracle. V Česku nakupovali Brand Embassy, kteří nedávno odkoupili britský sémantický vyhledávač Beepl.