Čeští Socialbakers koupili chorvatský startup SocialBrando

Čeští Socialbakers koupili chorvatský startup SocialBrando

Mladá česká společnost Socialbakers krátce po druhé investici ve výši 6 milionů dolarů oznámila, že za nespecifikovanou částku kupuje chorvatský startup SocialBrando. Hodlá díky němu rozšířit své analytické nástroje sociálních sítí o podrobné měření a práci se sociální reklamou a firma se zároveň rozroste o další mezinárodní tým.

Socialbakers nabízí cloudovou službu, která firmám umožňuje monitorovat aktivity na sítích jako Facebook, Twitter, Google+, LinkedIn nebo YouTube, a vytvářet z nich přehledné grafy a přehledy. SocialBrando mají do této analytické směsice přinést také práci s reklamou na sociálních sítích.

„Měření opravdového dopadu reklamy na sociálních sítích je stále v rané fázi. Socialbakers nabídne nový unikátní produkt, který nejenom, že umí měřit dopad reklamy na sociálních sítích, ale zároveň umožní demografické zacílení,“ popisuje šéf Socialbakers Jan Řežáb. V praxi nové nástroje umožňují zjistit, kdo byl vytvořenou reklamou zacílen, kolik reklama ve skutečnosti stojí, jak jsou kampaně efektivní a je možné je podrobně spravovat, nastavovat pravidla či třeba sledovat chování zákazníka a monitorovat, jak zadané reklamní kampaně pohání skutečné prodeje. Možné je také zjistit to, na koho cílí reklama konkurence.

Desátá mezinárodní pobočka

Pro Socialbakers je tento obchod už druhou akvizicí v tříleté historii firmy. Krátce po získání první investice ve výši 2 milionů dolarů společnosti koupila mladý projekt Social RSS. Socialbakers začlení nově získaný produkt i tým do svých struktur, přičemž spoluzakladatelé a zaměstnanci zůstanou v chorvatském Splitu, kde také vznikne již desátá pobočka rostoucí české společnosti. Pracovat se v ní bude na nových produktech Ad Insights a Ad Analytics.

Klepněte pro větší obrázek
Šéf Socialbakers Jan Řežáb na firemní konferenci Engage 2012 v New Yorku.

Socialbakers už mají pobočky v Praze a Plzni, kde je zároveň alokována většina vývoje, Londýně, Mnichově, Paříži, San Franciscu a nově se otevírají zastoupení také v Sao Paulu, Mexico City, Dubaji či Istanbulu. Firma už zaměstnává přes 160 lidí a má přes tisíc zákazníků. Mezi nimi třeba McDonalds, Nestlé, Vodafone či LVMH.

Částka, za jakou bylo SocialBrando odkoupeno, nebyla zveřejněna. Podle informací serveru Netocratic šlo nicméně o směs akcií a hotovosti. Spoluzakladatelé společnosti tak získali cenné papíry Socialbakers, které ještě budou moci v budoucnu zhodnotit.

V oblasti společností pracujících se sociálními sítěmi bylo v posledním roce velice živo. Google například koupil firmu Wildfire, Salesforce.com si pořídil Buddy Media a několik menších startupů získal rovněž Oracle. V Česku nakupovali Brand Embassy, kteří nedávno odkoupili britský sémantický vyhledávač Beepl.

Diskuze (6) Další článek: Političtí Piráti ztrácí nervy, na svém fóru cenzurují příspěvky

Témata článku: Byznys, Sociální sítě, Startupy, Akvizice, Sao Paulo, Mexico City, Analytics, Analytická firma, Brand, LVMH, Analytická společnost, Brandy, Mexico, Istanbul, Split, Nestlé, Google Analytics, Buddy, SoC, Mezinárodní tým, Britský obchod, Sociální síť

Aktuální číslo časopisu Computer

Jak vytvořit a spravovat vlastní web

Velký test herních klávesnic a DVB-T2 tunerů

Vše o formátu RAW

Vybíráme nejlepší základní desku