Čeští Socialbakers mezi nejžhavějšími firmami před vstupem na burzu

Čeští Socialbakers mezi nejžhavějšími firmami před vstupem na burzu

Server Business Insider zařadil mladou českou společnost Socialbakers mezi 15 nejžhavějších společností ve fázi před vstupem na burzu, které se zaměřují na technologie spojené s digitální reklamou a podobnými nástroji. Na tomto trhu je v poslední době hodně živo – jen za poslední rok podobně zaměřené firmy upsaly své akcie na burze za více než 660 milionů dolarů a běžné jsou i akvizice. Twitter například nedávno za 350 milionů dolarů získal startup MoPub.

Socialbakers se zaměřují především na analýzu dat na sociálních sítích, před pár dny ale spustili také nástroj nazvaný Ad Analytics umožňující pracovat i s digitální reklamou, což firmě může výrazně rozšířit záběr. Nové funkce jsou mimo jiné výsledkem akvizice chorvatského startupu SocialBrando realizované koncem loňského roku.

Růst na všech frontách

Socialbakers jsou v současné době největší samostatnou společností zabývající se analýzou sociálních sítí. V portfoliu už mají přes 1800 zákazníků z 99 zemí, například HP, Nissan, eBay, Nestlé, Vodafone, LVMH či McDonalds. Společnost vedle samotného analytického softwaru provozuje také web Socialbakers.com, kde zveřejňuje různé tipy pro webové „marketéry“, zajímavé statistiky a podobně. Díky tomu roste i tato zpravodajská sekce, na kterou už každý měsíc zavítá 800 tisíc unikátních návštěvníků. Řežáb v rozhovoru nevyloučil ani to, že by se firma jednou mohla vydat na burzu.

Spoluzakladatel a výkonný ředitel Socialbakers Jan Řežáb byl nedávno hostem Connected. Uvedl, že letos očekává tržby kolem 25 milionů dolarů a nebýt investic do rychlého celosvětového růstu, firma už by byla v zisku. Řežábův tým na expanzi získal už celkem 8,2 milionu dolarů od fondů Index Ventures a Earlybird Venture Capital ze Silicon Valley. I díky tomu už má 13 kanceláří v 11 zemích a rychle rozšiřuje pobočky v New Yorku a San Francisku.

Centrála firmy je stále v Praze, přičemž velká část vývoje se soustředí také do Plzně. Nadějný projekt aktuálně zaměstnává více než 200 lidí, zhruba polovina je přitom součástí vývoje a produktových týmů. Podobnější informace o tom, jak Socialbakers dolují a zpracovávají velká data, naleznete v našem samostatném článku.

Váš názor Další článek: Čech, který stojí za modelováním ptáka

Témata článku: Byznys, Sociální sítě, Startupy, Business insider, Velká fronta, Startup, SoC, Nestlé, Velká expanze, Analytics, Součást vývoje, Plzeň, Nissan, Vstup, LVMH, Nadějný projekt, Jan Řežáb, McDonalds, Socialbakers, Unikátní návštěvník


Určitě si přečtěte

20 let nám vědci slibují revoluční baterie, ale revoluce se pořád nekoná

20 let nám vědci slibují revoluční baterie, ale revoluce se pořád nekoná

** Technologie baterií se stále zlepšuje, ale žádné revoluce se nekonají ** Nejpopulárnějším typem baterií je Li-ion ** Efektivní baterie se stávají důležitější s příchodem elektromobilů

Karel Javůrek | 101

DeOldify: Téměř zázračná technologie, která obarvuje 2. světovou válku, nebo vaše fotky z dětství

DeOldify: Téměř zázračná technologie, která obarvuje 2. světovou válku, nebo vaše fotky z dětství

** Neuronová síť DeOldify obarvuje fotky ** Můžete si ji vyzkoušet sami i bez superpočítače ** YouTube je plný obarvených ikonických videí

Jakub Čížek | 21

Velký test televizorů v Computeru: i levnější značky překvapily kvalitou obrazu

Velký test televizorů v Computeru: i levnější značky překvapily kvalitou obrazu

** Jak funguje biometrické zabezpečení ve Windows ** Nejlepší správci hesel ** Létáme v Microsoft Flight Simulator

Časopis Computer | 5