Čínský gigant Tencent koupil tvůrce hry Clash of Clans za 8,6 miliardy dolarů

Čínský gigant Tencent koupil tvůrce hry Clash of Clans za 8,6 miliardy dolarů

V oblasti herního průmyslu se uskutečnila největší akvizice v historii, která má hodnotu 8,6 miliardy dolarů. Tuto částku zaplatí čínská společnost Tencent za 84,3% podíl v herní společnosti Supercell, kterou ale z velké části (72,2 %) vlastnila společnost SoftBank.

Herní společnost Supercell, která zahrnuje pouze přibližně 180 zaměstnanců, je známá hlavně z oblasti mobilních her, kde se jí podařilo vytvořit nejúspěšnější tituly jako například Clash of Clans, Boom Beach, Hay Day a několik dalších. Dlouhodobě nejúspěšnější je ale jistě Clash of Clans, která se držela rekordní dobu na předních příčkách seznamů popularity jak v obchodech pro zařízení s operačním systémem Android, tak i iOS.

Hra Clash of Clans měla i vlastní reklamu při Super Bowlu:

Díky využití byznys modelu „freemium“, kdy je hra zdarma dostupná, ale podporuje nakupování uvnitř aplikace, se podařilo vytvořit opravdu obří komunitu hráčů a tím pádem i příjmu, který se za rok 2015 dostal na 2,11 miliardy dolarů se ziskem 845 milionů dolarů.

Kupující Tencent není v našich končinách příliš známý, ale to rozhodně neplatí pro Čínu. Tencent je už 17letá společnost, která se zabývá mnoha oblastmi a může se pochlubit velmi populárními produkty jako například messengery Tencent QQ s téměř miliardou aktivních uživatelů nebo WeChat (700 milionů aktivních uživatelů).

TenPay je čínská verze PayPalu, Tencent Weiyun zajišťuje cloudovou synchronizaci souborů podobně jako třeba Dropbox, Tencent Weibo je mikroblogovací platforma, ITCQ je forma interaktivní televize a tím seznam rozhodně nekončí. Tencent navíc disponuje podíly v několika herních společnostech zaměřených hlavně na MMO hry, ale také třeba v Alibaba Group, JD.com a dalších společnostech.

Jak je vidět, jedná se skutečně o giganta, čemuž odpovídají i současné příjmy, které se za minulý rok dostaly na 15,6 miliardy dolarů se ziskem 4,4 miliardy dolarů. Většina příjmů ale pochází právě z herního průmyslu, což vysvětluje i akvizici takových rozměrů, díky které se Tencent může soustředit na další zvýšení obratu s novými hrami pro současné i budoucí platformy.

Témata článku: Byznys, Mobility, Akvizice, Čína, Hry, Tvůrce hry, WeChat, Gigant, Populární produkt, Čínská společnost, Revenge, Weibo, Rekordní podíl, Super, Softbank, Největší akvizice, Hra, Tencent, Alibaba Group, Tvůrce, Známá akvizice, Clash of Clans, Super Bowl, Alibaba, Čínská verze

Určitě si přečtěte

UPC: naše byznysová divize začíná tvořit významnou část příjmů

UPC: naše byznysová divize začíná tvořit významnou část příjmů

** UPC představilo aktuální strategii pro B2B ** UPC „Československo“ chce pokračovat v rychlém tempu získávání podnikového tržního podílu ** UPC nám ukázalo hlavní spoje i jak se opravuje „překopnutá“ opticka (vlákno)

Včera | Javůrek Karel | 7

Bezdrátové nabíjení nepřesvědčilo a nové iPhony to nezmění

Bezdrátové nabíjení nepřesvědčilo a nové iPhony to nezmění

** Od Applu jsme čekali revoluci v bezdrátovém nabíjení. Nepřišla. ** Proč nikdo z našich redaktorů nenabíjí bezdrátově? ** Benefity nejsou velké a „bezdrát“ poškozuje baterii.

15.  10.  2017 | Kůžel Filip, Michlovský Jakub | 28

Tak nám zabili mobilní Windows

Tak nám zabili mobilní Windows

** Mobilní Windows a lumie umíraly už několik let ** Teď to přiznal i samotný Microsoft ** Už s nimi nepočítá, průšvih to ale není

15.  10.  2017 | Polesný David, Čížek Jakub | 34