Čínský gigant Tencent koupil tvůrce hry Clash of Clans za 8,6 miliardy dolarů

Čínský gigant Tencent koupil tvůrce hry Clash of Clans za 8,6 miliardy dolarů

V oblasti herního průmyslu se uskutečnila největší akvizice v historii, která má hodnotu 8,6 miliardy dolarů. Tuto částku zaplatí čínská společnost Tencent za 84,3% podíl v herní společnosti Supercell, kterou ale z velké části (72,2 %) vlastnila společnost SoftBank.

Herní společnost Supercell, která zahrnuje pouze přibližně 180 zaměstnanců, je známá hlavně z oblasti mobilních her, kde se jí podařilo vytvořit nejúspěšnější tituly jako například Clash of Clans, Boom Beach, Hay Day a několik dalších. Dlouhodobě nejúspěšnější je ale jistě Clash of Clans, která se držela rekordní dobu na předních příčkách seznamů popularity jak v obchodech pro zařízení s operačním systémem Android, tak i iOS.

Hra Clash of Clans měla i vlastní reklamu při Super Bowlu:

Díky využití byznys modelu „freemium“, kdy je hra zdarma dostupná, ale podporuje nakupování uvnitř aplikace, se podařilo vytvořit opravdu obří komunitu hráčů a tím pádem i příjmu, který se za rok 2015 dostal na 2,11 miliardy dolarů se ziskem 845 milionů dolarů.

Kupující Tencent není v našich končinách příliš známý, ale to rozhodně neplatí pro Čínu. Tencent je už 17letá společnost, která se zabývá mnoha oblastmi a může se pochlubit velmi populárními produkty jako například messengery Tencent QQ s téměř miliardou aktivních uživatelů nebo WeChat (700 milionů aktivních uživatelů).

TenPay je čínská verze PayPalu, Tencent Weiyun zajišťuje cloudovou synchronizaci souborů podobně jako třeba Dropbox, Tencent Weibo je mikroblogovací platforma, ITCQ je forma interaktivní televize a tím seznam rozhodně nekončí. Tencent navíc disponuje podíly v několika herních společnostech zaměřených hlavně na MMO hry, ale také třeba v Alibaba Group, JD.com a dalších společnostech.

Jak je vidět, jedná se skutečně o giganta, čemuž odpovídají i současné příjmy, které se za minulý rok dostaly na 15,6 miliardy dolarů se ziskem 4,4 miliardy dolarů. Většina příjmů ale pochází právě z herního průmyslu, což vysvětluje i akvizici takových rozměrů, díky které se Tencent může soustředit na další zvýšení obratu s novými hrami pro současné i budoucí platformy.

Diskuze (10) Další článek: Oracle nadále roste v cloudu, začíná ale odsouvat Javu na druhou kolej

Témata článku: Byznys, Mobility, Čína, Akvizice, Hry, Clash of Clans, TV +, Hra, Herní průmysl, Čínská verze, Tvůrce, Tencent, Nejúspěšnější titul, Známá akvizice, Alibaba, Softbank, Čínský gigant, Gigant, Alibaba Group, Super, Populární produkt, Největší akvizice, Weibo, Rekordní podíl, Oblast her, Televize levně na Mall.cz


Určitě si přečtěte

Podívejte se, jak vypadá mikrofon nebo blecha pod elektronovým mikroskopem

Podívejte se, jak vypadá mikrofon nebo blecha pod elektronovým mikroskopem

** Z Brna pochází třetina světové produkce elektronových mikroskopů ** První československý kus vyrobila Tesla už v 50. letech ** Dnes na ni navazuje třeba brněnský Tescan

Jakub Čížek | 19

Starý smartphone nemusí skončit v koši. 10 způsobů, jak ho ještě můžete využít

Starý smartphone nemusí skončit v koši. 10 způsobů, jak ho ještě můžete využít

** Co dělat s vysloužilým chytrým telefonem? Neházejte ho do koše! ** Našli jsme pro vás deset možností, jak ho prakticky využít ** I stará zařízení tak mohou být užitečná

Karel Kilián | 47

Jak doma vylepšit signál Wi-Fi: Pomůže repeater, více routerů, ale nejlépe systémy mesh

Jak doma vylepšit signál Wi-Fi: Pomůže repeater, více routerů, ale nejlépe systémy mesh

** Máte špatný signál Wi-Fi? Mesh systémy to vyřeší ** Už vás nezruinují, meziročně ceny příjemně spadly ** Jak systém funguje a čím je výjimečný?

Jiří Kuruc | 106