Jenže lithia a kobaltu není na Zemi nekonečné množství. Pokud bychom všechnu dopravu převedli na elektromobily, nebudou stávající energetické sítě stíhat, znamená to masívní výstavbu nových elektráren, zejména potom těch atomových, protože čisté a vysoce efektivní fúzní elektrárny ještě neumíme. Výroba miliónů baterií a následná likvidace a případná recyklace také životnímu prostředí moc neprospěje. Jsou ale automobilky, kteří budoucnost vidí ve vodíku a auta na vodík už dnes úspěšně jezdí. V následujících 15-ti letech se ukáže, který pohon nakonec zvítězí. Vodík natankujete rychle a pohodlně a hlavně u vodíkového auta už nemáte žádné velké pozdější náklady, ale u elektromobilu následná výměna baterie za novou příjde až desítky tisíc dolarů. Pokud jedete v elektromobilu a zapnete si v chladném počasí topení, energie jde zase z baterie a dramaticky tím snížíte dojezd, kdežto u vodíkového auta odpadní teplo získáváte zdarma, takže dojedete dál a přitom můžete topit, jak je libo. Zavedení vodíkových aut by se také ušetřily omezené světové zásoby vzácného lithia a kobaltu. Nedávno byl médií odkrýt zajímavý fakt, že KLDR má jedno z největších světových ložisek kobaltu, proto možná tento eminentní zájem Číny, potažmo i Ruska a jejich skrytě nenápadná ochranářská politika Kimova režimu.
Názor byl 3× upraven, naposled 25. 09. 2017 21:27