Díky elektromobilům se blíží doba lithiová a kobaltová

Můj názor  |  zobrazit i odpovědi (trvale)  |  řadit od nejstarších Komentáře nyní řadíme od nejnovějších.
Tímto odkazem můžete řazení změnit.
 |  nových názorů: 21

Názory k článku

25. 09. 2017 18:11

nemluve o tom ze vic jak polovina cobaltu se spotrebovava v prumyslu do sloucenin, do baterek toho moc nezbyde, zvlast pokud se kobalt ziskava jen jako vedlejsi produkl pri tezbe medi a niklutakze pravdepodobne vetsi rozmach elektromobility prijde az s novym typem baterii

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědi (4)Zavřít odpovědi  |  Odpovědět
25. 09. 2017 17:32

Jenže lithia a kobaltu není na Zemi nekonečné množství. Pokud bychom všechnu dopravu převedli na elektromobily, nebudou stávající energetické sítě stíhat, znamená to masívní výstavbu nových elektráren, zejména potom těch atomových, protože čisté a vysoce efektivní fúzní elektrárny ještě neumíme. Výroba miliónů baterií a následná likvidace a případná recyklace také životnímu prostředí moc neprospěje. Jsou ale automobilky, kteří budoucnost vidí ve vodíku a auta na vodík už dnes úspěšně jezdí. V následujících 15-ti letech se ukáže, který pohon nakonec zvítězí. Vodík natankujete rychle a pohodlně a hlavně u vodíkového auta už nemáte žádné velké pozdější náklady, ale u elektromobilu následná výměna baterie za novou příjde až desítky tisíc dolarů. Pokud jedete v elektromobilu a zapnete si v chladném počasí topení, energie jde zase z baterie a dramaticky tím snížíte dojezd, kdežto u vodíkového auta odpadní teplo získáváte zdarma, takže dojedete dál a přitom můžete topit, jak je libo. Zavedení vodíkových aut by se také ušetřily omezené světové zásoby vzácného lithia a kobaltu. Nedávno byl médií odkrýt zajímavý fakt, že KLDR má jedno z největších světových ložisek kobaltu, proto možná tento eminentní zájem Číny, potažmo i Ruska a jejich skrytě nenápadná ochranářská politika Kimova režimu.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědi (5)Zavřít odpovědi  |  Odpovědět
avatar
25. 09. 2017 16:41

Teď se pouźívají akumulátory litiové, ale za pár let to může být jinak. Pracuje se na jiných složeních.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědi (2)Zavřít odpovědi  |  Odpovědět
25. 09. 2017 16:12

Úspěch elektromobilů závisí na poklesu ceny baterií.
Já by jsem si tak moc tím předpokládaným poklesem cen baterií jistý nebyl.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědi (6)Zavřít odpovědi  |  Odpovědět
Zasílat názory e-mailem: Zasílat názory Můj názor