V roce 2013 koupil Dropbox společnost Mailbox, což byl startup tvořící emailovou aplikaci. Hlavní předností byl čistý design a chytré, promyšlené ovládání pomocí gest. Rok poté Dropbox spustil i Carousel, což byla aplikace pro správu fotografií a videí. Obě aplikace ale skončí v únoru a březnu příštího roku.
Dropbox zaplatil za Mailbox celkem sto milionů dolarů a není se čemu divit – hned po vypuštění v únoru roku 2013 se jednalo o jednu z nejpopulárnějších aplikací na App Storu a v březnu tak došlo k akvizici Dropboxem. Krátce poté byla představená verze pro Android a desktopový systém OS X. Hlavním omezením Mailboxu byla podpora pouze účtů Gmail, iCloud a později byl přidaný i Yahoo Mail.





Ukázky z aplikace Mailbox
Po prvotním zájmu se ale popularita velmi rychle snižovala, ovládání gesty totiž převzaly i další emailové aplikace. Postavit hlavní přednost na jednoduché funkci, kterou mohou rychle implementovat i další, je zkrátka málo. Ani jedna z aplikací tak později vůbec nebyla v žebříčku nejpopulárnějších aplikací na App Store. Virální efekt je zkrátka jedna část, ale udržet trakci a popularitu v čase, je věc druhá. Částečným problémem byl nejspíše Dropbox, který zbrzdil a ovlivnil vývoj jednotlivých funkcí tak, aby Mailbox i Carousel fungoval skvěle hlavně s jeho platformou pro zálohování a synchronizaci souborů.
Dropbox se s těmito aplikacemi pokoušel rozšířit své produktové portfolio, protože Dropbox samotný je pouze o cloudové úložišti souborů a v této oblasti je už poměrně velká konkurence i od velikánů jako je Apple, Google, Microsoft nebo Amazon. Cena za samotné cloudové úložiště přitom rychle klesá – ve stylu Moorova zákonu lze totiž ukládat více dat za méně peněz a když k tomu přidáme lepší efektivitu a využití datacenter, konkurence dokáže pravidelně tlačit na co nejnižší ceny, což znamená stále nižší marže.
Dropbox Paper: cloudové poznámky pro více uživatelů najednou
Pro řadu uživatelů, kteří aplikace používali, je to samozřejmě smutná zpráva, jak se ale tvůrci vyjádřili na blogu, mají v plánu funkce a vytvořené technologie použít v rámci samotného Dropboxu a také v novém produktu Dropbox Paper. Právě Paper má nyní dostat větší fokus a lze předpokládat, že se u něj dočkáme rychlého vývoje.