Dyson vyrábí vysavače, a teď chce konkurovat Tesle. V roce 2020 představí vlastní elektromobil

Novou éru elektromobilů sice odstartovala Tesla, ale vlastní elektromobily chystají takřka všichni velcí výrobci automobilů a to do několika let, přičemž většina z nich plánuje všechny své modely postupně překlopit na elektrický pohon. Mezi nováčky se objevil například Apple, který se ale po problémech nyní začal více soustředit na software a automatické řízení. Do boje se ale přidává další zkušená firma plná chytrých inženýrů – Dyson.

Společnost Dyson je známá hlavně z oblasti kvalitních a drahých vysavačů, vysoušečů, bezlopatkových ventilátorů a podobně, kde jeho inženýři přichází s novými technologiemi a způsoby, jak dané věci a stroje fungují. Jde stále o soukromou firmu, kterou v roce 1967 založil James Dyson. V současnosti má přes 7 tisíc zaměstnanců a příjem v oblasti 2,5 miliardy dolarů ročně.

BBC přineslo zprávu, že právě Dyson plánuje uvést vlastní elektromobil v roce 2020 a na vývoj plánuje investovat dohromady přibližně 2 miliardy liber. Rozdělení nákladů přitom bude takové, že miliarda liber půjde do vývoje elektromobilu a miliarda liber pak na vývoj a výrobu baterií.

Podle informací už přes dva roky na projektu pracuje tým asi 400 lidí a vzhledem k tajnostem zatím nejsou k dispozici žádné bližší detaily o tom, jaké by měl mít elektromobil specifikace nebo čím chce konkurovat. Dle vyjádření bude „dražší“ a značně odlišné, protože jinak by nedávalo smysl, takový elektromobil vyrábět. Cílová skupina tak bude spíše vyšší třída, těžko odhadnout, zda na úrovni Tesla Model S nebo ještě více v rámci úrovně supersportů a podobně.

Dyson má velké zkušenosti z hlavních komponent – elektromotorů a baterií, které jsou součástí i předchozích a stávajících produktů, jež mají na trhu jistě své unikátní postavení. To dokazuje i slušná sbírka patentů. Důležitý elektromotor je prý už hotový a nyní zbývají práce na designu automobilu.

Uvidíme, jak se Dysonu podaří v nové éře elektromobilů uspět, každopádně to znamená další konkurenci pro všechny automobilky, které se nepřizpůsobí na změnu dostatečně rychle a do budoucna tak přijdou o tržní podíl.

Zajímavý konstrukční koncept elektromagneticky řízených kol ve tvaru koule ukázal minulý rok Goodyear:

Témata článku: Apple, Technologie, Byznys, Automobily, Elektromobily, Baterie, Tržní podíl, Akumulátory, Tesla, BBC, Předchozí produkt, Unikátní postavení, Velký výrobce, Velká zkušenost, Slušná sbírka, VAC, Libra, Automatické řízení, Elektrický pohon, Elektromobil, Blízké detaily, Soukromá firma, Goodyear, Cílová skupina, Hlavní komponenta

Určitě si přečtěte

Rekonstrukce 3D objektu z poškozených a omezených dat

Rekonstrukce 3D objektu z poškozených a omezených dat

** Vědci představili nový snímací systém pro 3D objekty, který zvládne digitalizaci i ze špatných dat ** Rekonstrukce je možná z poškozených i neúplných reálně nasnímaných dat ** Nová technologie je důležitá jak pro skenování, tak i rozpoznávání objektů v reálném čase

Dnes | Javůrek Karel