Byznys | Elektromobily | Automobily

Dyson vyrábí vysavače, a teď chce konkurovat Tesle. V roce 2020 představí vlastní elektromobil

Novou éru elektromobilů sice odstartovala Tesla, ale vlastní elektromobily chystají takřka všichni velcí výrobci automobilů a to do několika let, přičemž většina z nich plánuje všechny své modely postupně překlopit na elektrický pohon. Mezi nováčky se objevil například Apple, který se ale po problémech nyní začal více soustředit na software a automatické řízení. Do boje se ale přidává další zkušená firma plná chytrých inženýrů – Dyson.

Společnost Dyson je známá hlavně z oblasti kvalitních a drahých vysavačů, vysoušečů, bezlopatkových ventilátorů a podobně, kde jeho inženýři přichází s novými technologiemi a způsoby, jak dané věci a stroje fungují. Jde stále o soukromou firmu, kterou v roce 1967 založil James Dyson. V současnosti má přes 7 tisíc zaměstnanců a příjem v oblasti 2,5 miliardy dolarů ročně.

BBC přineslo zprávu, že právě Dyson plánuje uvést vlastní elektromobil v roce 2020 a na vývoj plánuje investovat dohromady přibližně 2 miliardy liber. Rozdělení nákladů přitom bude takové, že miliarda liber půjde do vývoje elektromobilu a miliarda liber pak na vývoj a výrobu baterií.

Podle informací už přes dva roky na projektu pracuje tým asi 400 lidí a vzhledem k tajnostem zatím nejsou k dispozici žádné bližší detaily o tom, jaké by měl mít elektromobil specifikace nebo čím chce konkurovat. Dle vyjádření bude „dražší“ a značně odlišné, protože jinak by nedávalo smysl, takový elektromobil vyrábět. Cílová skupina tak bude spíše vyšší třída, těžko odhadnout, zda na úrovni Tesla Model S nebo ještě více v rámci úrovně supersportů a podobně.

Dyson má velké zkušenosti z hlavních komponent – elektromotorů a baterií, které jsou součástí i předchozích a stávajících produktů, jež mají na trhu jistě své unikátní postavení. To dokazuje i slušná sbírka patentů. Důležitý elektromotor je prý už hotový a nyní zbývají práce na designu automobilu.

Uvidíme, jak se Dysonu podaří v nové éře elektromobilů uspět, každopádně to znamená další konkurenci pro všechny automobilky, které se nepřizpůsobí na změnu dostatečně rychle a do budoucna tak přijdou o tržní podíl.

Zajímavý konstrukční koncept elektromagneticky řízených kol ve tvaru koule ukázal minulý rok Goodyear:

Diskuze (13) Další článek: Microsoft připravuje balík Office 2019. Vyjde v roce 2018

Témata článku: Technologie, Byznys, Apple, Elektromobily, Automobily, Baterie, Akumulátory, Tržní podíl, Teslo Model S, Dolar, Vysoká třída, Velká zkušenost, Elektro, Soukromá firma, Elektromobil, Elektrický pohon, Nová éra, Supersport, Cílová skupina, Unikátní postavení, Goodyear, Nová technologie, Tesla, Vysoušeč, Minulý rok


Určitě si přečtěte

Co všechno se spouští se startem Windows a proč by vás to mělo zajímat

Co všechno se spouští se startem Windows a proč by vás to mělo zajímat

** Společně s operačním systémem se spouští řada aplikací a služeb ** Mohou mít negativní dopad na celkovou dobu startu Windows ** Jak získat kontrolu nad automaticky spouštěnými programy?

Karel Kilián | 60

Nejlepší notebooky do 10 000 korun: Co koupit a čemu se raději vyhnout

Nejlepší notebooky do 10 000 korun: Co koupit a čemu se raději vyhnout

** Do deseti tisíc korun lze dnes koupit slušné notebooky ** V nabídce ale i tak převládají zastaralé a pomalé modely ** Poradíme, jak dobře vybrat i s omezeným rozpočtem

David Polesný | 112

Jak funguje kontroverzní program, který ženám krade plavky. Mají se čeho bát?

Jak funguje kontroverzní program, který ženám krade plavky. Mají se čeho bát?

** Strojové učení ještě nepřitáhlo takový zájem jako na začátku prázdnin ** Ne, umělá inteligence nenašla lék na rakovinu ** Naučila se svlékat ženy nejen z plavek

Jakub Čížek | 35

Chyba roku 2038 způsobí problémy, počítače dnes totiž stárnou příliš pomalu

Chyba roku 2038 způsobí problémy, počítače dnes totiž stárnou příliš pomalu

** Loni ajťáky vystrašilo přetečení GPS čítače týdnů ** Nemělo se stát vůbec nic, ale svět opět nebyl připravený ** Za 18 let nás ale čeká ještě něco mnohem většího

Jakub Čížek | 62