Elon Musk: Apple pracuje na elektromobilu, je to veřejné tajemství

Elon Musk: Apple pracuje na elektromobilu, je to veřejné tajemství

Že se Apple po noteboocích, počítačích nebo chytrých mobilních telefonech vrhl i do nového segmentu elektromobilů, je dosud stále neoficiální, ale už poměrně jasná informace. Další potvrzení přišlo i od Elona Muska, který to uvedl v rozhovoru.

Na otázku zda slyšel něco o tom, že Apple chystá vlastní elektromobil, odpověděl, že je těžké něco ukrývat, když najmete tisíc inženýrů z této oblasti. Podle jeho slov jde o veřejné tajemství a pro Apple je to velmi důležitý projekt. Vzhledem k dovednostem Applu v oblasti designu a dostatku financí si myslí, že Apple je určitě společnost, která dokáže vyrobit velmi dobrý elektromobil.

Apple má také o trochu lehčí cestu z pohledu technologií, protože Tesla Motors uvolnila vlastní patenty zdarma. Elon Musk už mnohokrát řekl, že mu jde hlavně o zrychlení přechodu na udržitelné technologie a budoucnost je právě v elektromobilech, které sami o sobě nemají žádné emise.

V rozhovoru také přišlo na řadu téma o samořízených automobilech. Dle Muska je to určitě budoucnost a za pár let se budeme dívat na automobily, které nemají automatické řízení, jako na koně. Podle jeho odhadů si v budoucnu nikdo nekoupí automobil, pokud nebude vybaven automatickým řízením, bude to něco jako manuálně ovládaný výtah.

S tímto lze sice souhlasit, ale zároveň je nutné počítat se změnou, kterou přináší levná spolujízda. Pravděpodobně totiž nastane situace, kdy většina lidí nebude vlastnit elektromobil s automatickým řízením, ale budou ho vlastnit nějaké novodobé startupy typu Uber, Lyft a podobně. Odvoz si vyvoláme otevřením aplikace a za nízký poplatek nás auto samo odveze do cílového místa. Pokud ale budete muset jezdit autem celý den, vlastnění auta bude nejspíše ekonomicky výhodnější i v takové budoucnosti.

Elon Musk ale doplnil, že pokud budete chtít řídit, bude to možné. Taková nutnost bude asi nejdéle trvat obzvláště u sportovních vozů, které jsou právě o zážitku z řízení a nikoli pouze o tom, vás převézt z jednoho místa na druhé. V takové budoucnosti, kdy většina aut bude mít automatické řízení a nehodovost výrazně klesne, je samozřejmě otázkou, zda nakonec nebude řízení lidmi zakázáno nebo bude náročné získat povolení. Podobný vývoj by totiž dával poměrně velký smysl.

Diskuze (57) Další článek: Google se konečně rozhoupal a začne se více zabývat virtuální realitou

Témata článku: Technologie, Byznys, Apple, Elon Musk, APP, Tajemství, Elon, Taj, Nový elektromobil, ELO, Elektro, Veřejné tajemství, Nízký poplatek, Samořiditelný automobil, Elektromobil, Chytrý automobil, Důležitý projekt, Spolujízda, Levný notebook na Mall.cz


Určitě si přečtěte

ReactOS: Zapomenuté a open-source Windows, které nevyrobil Microsoft

ReactOS: Zapomenuté a open-source Windows, které nevyrobil Microsoft

** Představte si svobodné Windows. Bláznivá vize? ** Vývojáři je přitom začali psát už před více než dvaceti lety ** Jmenují se ReactOS a spustíte na nich i Total Commander

Jakub Čížek | 54

Galerie: Podívejte se na čínský Linux, se kterým to na svých PC zkusil i Huawei

Galerie: Podívejte se na čínský Linux, se kterým to na svých PC zkusil i Huawei

** Huawei se loni dostal do křížku s USA ** Začal to proto zkoušet s konkurenčním operačním systémem ** Jmenuje se Deepin a před pár dny se dočkal nové verze

Jakub Čížek | 36

Proč je COVID-19 tak nebezpečný, jak se detekuje, jak ničí a máme už pandemii?

Proč je COVID-19 tak nebezpečný, jak se detekuje, jak ničí a máme už pandemii?

** V čem spočívá nebezpečí nemoci COVID-19? ** Jak se testuje její přítomnost v těle? ** Jak se ničí UVC i ozónem a proč už CNN mluví o pandemii?

Jakub Čížek | 73