Holt Muskovo letadlove imperium potrebuje dalsi penize na zatopeni, tak vymysli x-ty zpusob jak podojit investory. Jenom mne fascinuje, ze i po tech letech mu to stale vsichni zerou, obzvlaste s ohledem na fakt, ze prezentuje uz naprosto nemozne cile. Nikdo kdo neco o tematu vi absolutne neveri, ze je mozne se dostat na Mars behem deviti let. Musk bude rad, kdyz za devet let dostane lidi na obeznou drahu kolem Zeme a tim se dostane na uroven kosmonautiky 1961, pak by ho cekal rok 1969 let na Mesic, stale radove jednodussi zalezitost nez let na Mars a to pritom let na Mesic probehnul za rizika, ktere by dnes bylo absolutne neakceptovatelne a s rozpoctem 170 miliard dnesnich USD.
Jenom tak pro srovnani, vyvinout a zcertifikovat pro civilni provoz obycejne dopravni letadlo v dnesni dobe zabere cca 8 let. Delaji to firmy radove vetsi nez SpaceX (Boeing ma 40x tolik zamestnancu co SpaceX), delaji standardni praci, kterou absolvovaly v desitkach pripadu v minulosti, maji s tim dlouha desetileti zkusenosti a vyvijeji neco technologicky masivne jednodussiho u cehoz je kompletni technologicka znalost nejakych pul stoleti. Myslenka, ze nekdo za podobnou dobu vyrobi kosmickou lod letici k Marsu, neco co fakticky ani nemusi byt technicky proveditelne a zcela mimo rozsah dnes overenych technologii je vyslovene komicka. Pokud pujde vsechno super dobre, muzeme se mozna bavit o roku 2050 pokud do te doby nedojde investorum trpelivost a Musk sezene dalsi spoustu penez ze kterych to zatahne.