Evropa chce transparentnější Google

Evropské úřady na ochranu osobních údajů tlačí na Google, aby nabídl ještě pokročilejší a transparentnější správu osobních údajů, které spravuje. Do čela iniciativy se postavila francouzská Commission Nationale de l’Informatique (CNIL), přičemž pod její dopis se podepsalo všech 27 národních úřadů.

CNIL žádá, aby Google vysvětlil, jak sesbíraná data kombinuje a využívá – která pro bezpečnost uživatele a poskytování služby a která pro reklamní účely (agregovaná behaviorální data). Úřady také chtějí vědět, jak dlouho data Google uchovává a jak jejich schraňování mohou uživatelé přehledně upravit.

Pokud máte účet na Googlu, máte v tuto chvíli několik možností. Kompletní přehled služeb a jejich dat nabízí Google Dashboard, ve kterém můžete provést základní nastavení. K obecnému přehledu by vám mohla pomoci také betaverze aplikace Aktivita účtu, kde se na jedné stránce dozvíte, jak jste v daném týdnu používali Gmail, z jakých prohlížečů jste se přihlašovali, kde to bylo aj. Pokud máte vyplněný profil na Google+, jeho viditelnost ve vyhledávači můžete nastavit zde. K dispozici je ještě funkce Osvobození dat, kde můžete většinu nahraných informací (fotky, videa z YouTube, kontakty aj.) stáhnout v jednom velkém balíku ZIP.

dashboard.png  aktivita uctu.png
Google Dashboard a aktuální přehled Aktivita účtu

V aplikaci Nastavení reklam pak můžete zcela vypnout personifikaci reklamního systému Googlu, čili vám nebude nabízet reklamy podle vašeho chování, ale zcela generické.

Google nabízí několik dalších nástrojů na správu soukromí, nicméně komise CNIL je nespokojená, a přestože se zatím jedná jen o soubor doporučení, pokud zůstane nevyslyšena, mohl by spor později přerůst ve skutečné vyšetřování.

Diskuze (13) Další článek: V Číně otevře tisíc neviditelných supermarketů. Budou virtuální

Témata článku: , , , , , , , , , , , , , , ,