Takhle já chápu, že si evidentně hodně hloupej. A pojmy jako psychologie a nějaké teorie chování nebo nedejbože marketing, Ti jsou cizí a prostě si potřebuješ zanadávat na něco čemuž moc nerozumíš. Primárně proto, že Ti to evokuje, že nad Tebou někdo má moc a v podstatě Ti říká, že si s Tebou může dělat co chceš. Ale bohužel to tak je.Ovlivňování nálady, je běžná součást marketingu, běžná součást většiny firem, které pracují s masami uživatelů, běžná součást politiky, zpravodajství, pohostinství a jakékoli reklamy. A tyhle vzory prostě někdo musel vysledovat a dělá se to takto. To, že někdo dá do hospody zelenej ubrus a po 2 týdnech ho vymění za žlutej a sleduje, kdy se víc prodává pivo a kdy malinovka, je přesně tohle oproti čemu se tu tak vehementně a hloupě vymezuješ.Nálada a emoce prodává a dá se cílit různě. Na Nově to dělaj štěnátky na konec, na FB to můžou dělat preferováním určitých příspěvků. Ale nevidím, že bys tady zbrojil proti CME nebo nějakému pohostinství.
Chápu, že Ti to doteď nedošlo a omezen svou vlastní malostí se cítíš uraženě a poníženě, že někdo může ovlivňovat tvoji náladu (příště až se na Tebe prodavačka v masně usměje tak jí to hlavně prosímtě vyčti, že Ti ovlivňuje náladu), ale je to tak a nepřijde mi na tom nic amorálního. Je to součást marketingu, čehož si je zdravě uvažující člověk vědom a nehroutí se z toho.