Facebook už testuje vlastní životopisy, může tím snadno zaútočit na zavedený LinkedIn

Facebook už testuje vlastní životopisy, může tím snadno zaútočit na zavedený LinkedIn

Už na konci minulého roku se objevily první náznaky toho, že Facebook něco zkouší v oblasti hledání práce a nyní je jasné, že se do tohoto trhu pustí pravděpodobně už velmi brzy. První uživatelé už totiž dostali možnost novou funkci využívat.

Nová funkce Facebooku, která umožní vytvořit profesionální životopis, jež bude oddělený od informací klasického profilu, aby zaměstnavatele nevystrašily informace a fotky z vašich víkendových zážitků. Systém profesionálních životopisů na Facebooku tak bude znamenat přímou konkurenci krále v tomto segmentu – LinkedIn, který Microsoft koupil za neuvěřitelných 26 miliard dolarů.

Facebook má výhodu v tom, že ho používá takřka každý, což poskytuje skvělou možnost hledání a filtrování pro náboráře. Zatím není jasné, kdy bude funkce dostupná pro všechny uživatele, ale je jisté, že LinkedIn, respektive Microsoft by měl začít mít obavy z toho, jestli během krátké doby neztratí tržní podíl v této oblasti a zda dostatečně inovuje na to, aby se takovému silnému soupeři dokázal bránit.

Facebook nedávno spustil i Marketplace:

Témata článku: Microsoft, Facebook, Linkedin, Tržní podíl, Oblast hledání, Uživatelé, První uživatel, Silný soupeř, Životopis, Skvělá možnost, Přímá konkurence, Dolar, Krátká doba, Hledání, Funkce, Minulý rok, Feature, Nová funkce