Facebook vládne sociálním sítím i komunikaci, druhým v pořadí je čínský Tencent

Facebook vládne sociálním sítím i komunikaci, druhým v pořadí je čínský Tencent

Facebook je sice největší sociální sítí na světě, ale už vlastní i další značky, které se zaměřují na další důležité části – komunikaci a sdílení fotografií. Facebook kvůli získání většího podílu na tomto trhu v minulosti provedl akvizici startupu WhatsApp, který začátkem tohoto roku dosáhl na miliardu uživatelů. Na sdílení fotografií koupil Instagram, který má přes 600 milionů uživatelů.

Jak si tedy Facebook vede v celosvětovém srovnání? Jak lze vidět z grafu webu Statista, pokud jde o počet uživatel, aplikace patřící Facebooku vládnou prvním třem pozicím., přičemž Instagram patří mezi nejslabší aplikaci, která je až za silným čínským konkurentem – Tencent.

Tencent má v Číně populární aplikaci pro komunikaci – WeChat s celkem 760 miliony uživatelů. Jako konkurenci Facebooku nebo podobným platformám nabízí Qzone, který má 650 milionů uživatelů.

Klepněte pro větší obrázek
Porovnání společností vlastnící populární sociální sítě a komunikační aplikace (Zdroj: Statista)

Ostatní sociální sítě jsou proti těmto velikánům stále poměrně malé – Twitter má podobně jako Snapchat kolem 300 milionů uživatelů a Pinterest „pouhých“ sto milionů uživatelů.

Klepněte pro větší obrázek
Předpokládaný vývoj reklamního trhu u sociálních sítí v USA (Zdroj: Statista)

Vzhledem k tomu, že všechny tyto aplikace mají příjem převážně z reklamy, je pro všechny důležitý úspěch v mobilní oblasti. Podle informací bude obrat z reklamy jen v rámci sociálních sítích v USA tento rok téměř 15 miliard dolarů. Do roku 2021 by se dle předpokladů mělo jednat až o 25 miliard dolarů, které si budou sociální sítě v USA rozdělovat a zatím to vypadá, že nejvíce z tohoto koláče ukousne právě Facebook.

Klepněte pro větší obrázek
Porovnání předpokládaného růstu na desktopu a mobilu (Zdroj: Statista)

Využívání sociálních aplikací stále rychle roste především na mobilních zařízeních, zatímco na desktopu zpomaluje a během následujících pěti let by se mělo takřka zcela zastavit. I v mobilní oblasti ale už není tempo takové, jako v počátcích a nelze se tomu divit – dostupní uživatelé pomalu dochází. Proto se Facebook, Google i další snaží zasáhnout rozvíjející se trhy a dostat internet i do obydlených míst, kde zatím není.

Témata článku: Facebook, Byznys, Sociální sítě, Statistiky, Čína, Sdílení fotografií, Druh, Tencent, Pokémon, Obydlená oblast, TomTom Go, Komunikační aplikace, SoC, Mobilní oblast, WeChat

Určitě si přečtěte

Mnohé weby sledují, co přesně děláte. Znají každý pohyb myší a úder do klávesnice

Mnohé weby sledují, co přesně děláte. Znají každý pohyb myší a úder do klávesnice

** EU nutí weby, aby zobrazovaly otravné sušenkové proužky ** Doba přitom už poněkud pokročila ** Současná analytika zvládne divy, aniž by to nebohý surfař vůbec tušil

21.  11.  2017 | Čížek Jakub | 40