Už se to řešilo několikrát, proč se tyto nákupy realizují.1) firma by stále měla zlepšovat a rozšiřovat kvalitu svých služeb. U internet-businessu to platí několikanásobně.
2) koupit firmu v "zárodku" je levnější, než se pak snažit koupit Google. (s trochou nadsázky). Navíc, mladou firmu si můžete naprofilovat. Moloch už těžko.
3) máte nějakou vizi, kam firmu směrovat a tato služba se vám hodí. Nebo se výborně se doplní s tím, co máte.
4) služba má nějaké uživatele, ti se nyní stanou klienty Facebooku (pokud nebyli, což ale asi těžko předpokládat)
5) Facebook leze na burzu a akvizice bude rekněme tou "lepší" zprávou pro investory. Ne vždy tomu tak je (viz např. KIT Digital), ale zpravidla ano.
Jistě se najdou i další argumenty, proč ano a i mnoho, proč ne. Tvůj dotaz by však měl být tím, co jsem napsal, dostatečně zodpovězen.