General Motors investuje půl miliardy dolarů do konkurence Uberu

Společnost General Motors, která ročně prodá kolem deseti milionů vozů značek jako Cadillac, Chevrolet, GMC a Buick v rámci stovky zemí ve kterých působí, se rozhodla pro velkou investici do startupu Lyft, největší konkurenci Uberu v USA.

Klepněte pro větší obrázek

Podobně jako Uber je Lyft založený na mobilní aplikaci, pomocí které si můžete objednat odvoz, přičemž jako řidiči slouží běžní lidé se svými auty, kteří využívají stejné aplikace. Lyft už v současnosti působí ve 190 městech USA a zahraniční expanze teprve začíná. Aby mohl Lyft i další podobné služby v Číně a Indii (Didi, GrabTaxi, Ola) odolat obřímu Uberu, uzavřeli spolu partnerství. Tato forma „sdílené jízdy“ začíná být extrémně rychle populární po celém světě a jedničkou v tomto segmentu je právě společnost Uber, která nedávno oznámila, že překonala miliardu najetých kilometrů.

V rámci miliardového investičního kola tak General Motors investuje 500 milionů dolarů do Lyftu a zástupce GM získá důležité místo v představenstvu Lyftu. Pokud chcete být řidičem Lyftu (stejně to platí i pro Uber a další), můžete s vlastním vozidlem pracovat jak dlouho a kdy budete chtít. Třeba jen dvě hodiny denně a získat tak přivýdělek k současné práci. Stačí zapnout aplikaci pro řidiče.

Protože ale nelze používat například starší auta a nákup vozidla je nákladný, General Motors má v plánu pro Lyft vytvořil platformu, kdy si budou moci řidiči vozidla půjčovat a jezdit tak například za nějakou formu paušálního poplatku nebo podílu z celkové ceny za jízdu. GM tak reaguje na stejný postup konkurenčních výrobců jako Ford, Toyota, BMW a řady dalších. Většina výrobců aut už se také začíná připravovat na dobu, kdy budou auta řídit zcela samostatně a platformy jako Lyft nebo Uber tak mohou hrát obrovskou roli. General Motors tak chce s Lyftem pracovat na integraci řešení automaticky řízených vozů. Vlastní technologii řízení bez řidiče připravuje i Uber nebo výrobce elektromobilů Tesla Motors.

Čekají se tak velké změny v modelu, kdy uživatelé automobily kupují a většinu času stojí zaparkované bez využití. Systém pronájmu vozu nebo dokonce pouze využívání převozu dle potřeby za extrémně nízkou cenu tak způsobí velké propady prodejů. Výrobci automobilů se už tak musí snažit, aby byli včas součástí nějaké takové platformy, do které budou vlastní vozy dodávat.

Váš názor Další článek: Teploměr Withings Thermo udělá i z chřipky zábavu pro datasexuály [CES]

Témata článku: , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , ,