Google přestane používat Flash pro reklamy v roce 2017, přejde na HTML5

Google přestane používat Flash pro reklamy v roce 2017, přejde na HTML5

Slavná slova, která pronesl Steve Jobs po uvedení prvního iPadu, že Flash je technologie, která už je z pohledu života rozděleného do čtyř období ve svém podzimu a HTML5 je na jaře, se začínají blížit závěru. A pro flash na webu přichází konec zimy.

Google totiž oznámil, že v rámci vlastní reklamní platformy Display Network a Doubleclick Digital Marketing nebude možné od 30. června letošního roku nahrávat do AdWords a Doubleclicku flashové reklamy.

Samotný formát flashe už se přestane zobrazovat 2. ledna roku 2017. Vzhledem k tomu, že reklamní sítě Googlu patří mezi extrémně rozšířené po celém světě, lze to tak trochu považovat za oficiální úmrtí flash na internetu. I když se s ním ještě nějakou dobu setkáme v dalších sítích a jak Google dodává, ještě bude chvíli přežívat u videoreklam.

Flash už má ale několik let efektivnější a bezpečnější náhradu v podobě HTLM5, která je samozřejmě podporována a uživatelé reklamních sítí Googlu tak mohou využívat pro nahrávání právě formát HTML5. Pro tento přechod má Google připravený i návod jak přetvořit reklamy ve Flashi na HTML5.

Google už začal s přechodem z Flashe, který se potýká s obrovským množstvím bezpečnostních chyb a špatnou optimalizací, u oblíbeného webu Youtube v lednu roku 2015, od kdy je základní nastavení přehrávání videa řešené pomocí HTML5.

Témata článku: Google, Technologie, Internet, Flash, Reklama, HTML5, Adwords, Google+, Google AdWords, Answer

Určitě si přečtěte

10 konceptů, které budou měnit svět v roce 2018

10 konceptů, které budou měnit svět v roce 2018

** Analytická společnost Gartner zveřejnila technologické trendy pro příští rok ** Řada technologických novinek se dočká většího nasazení ** Vše bude zase o něco efektivnější, rychlejší a chytřejší

19.  10.  2017 | Javůrek Karel | 5