Google přestane používat Flash pro reklamy v roce 2017, přejde na HTML5

Google přestane používat Flash pro reklamy v roce 2017, přejde na HTML5

Slavná slova, která pronesl Steve Jobs po uvedení prvního iPadu, že Flash je technologie, která už je z pohledu života rozděleného do čtyř období ve svém podzimu a HTML5 je na jaře, se začínají blížit závěru. A pro flash na webu přichází konec zimy.

Google totiž oznámil, že v rámci vlastní reklamní platformy Display Network a Doubleclick Digital Marketing nebude možné od 30. června letošního roku nahrávat do AdWords a Doubleclicku flashové reklamy.

Samotný formát flashe už se přestane zobrazovat 2. ledna roku 2017. Vzhledem k tomu, že reklamní sítě Googlu patří mezi extrémně rozšířené po celém světě, lze to tak trochu považovat za oficiální úmrtí flash na internetu. I když se s ním ještě nějakou dobu setkáme v dalších sítích a jak Google dodává, ještě bude chvíli přežívat u videoreklam.

Flash už má ale několik let efektivnější a bezpečnější náhradu v podobě HTLM5, která je samozřejmě podporována a uživatelé reklamních sítí Googlu tak mohou využívat pro nahrávání právě formát HTML5. Pro tento přechod má Google připravený i návod jak přetvořit reklamy ve Flashi na HTML5.

Google už začal s přechodem z Flashe, který se potýká s obrovským množstvím bezpečnostních chyb a špatnou optimalizací, u oblíbeného webu Youtube v lednu roku 2015, od kdy je základní nastavení přehrávání videa řešené pomocí HTML5.

Témata článku: Google, Technologie, Internet, Reklama, Flash, HTML5, Google AdWords, Adwords, Google+, Answer

Určitě si přečtěte

Google Mapy mají nový design. Líbí se vám víc než předchozí? Tady je srovnání

Google Mapy mají nový design. Líbí se vám víc než předchozí? Tady je srovnání

** Nový design Google Map přijde na počítače i mobilní telefony. ** Zaměřuje se na zvýraznění konkrétních míst, mapové podklady jsou mnohdy upozaděné. ** Lépe pracuje s chráněnými oblastmi a parky.

Včera | Kluska Vladislav | 20