Google se spojil s Fordem pro vývoj samořízených automobilů

Svět plně samořízených vozů přichází a už v těchto chvílích se začíná formovat trh zahrnující různé konkurenční systémy a platformy. Google sice zatím vyvíjí nejpokročilejší systém řízení bez řidiče, ale oproti společnosti Tesla Motors, která nedávno uvedla Autopilota v rámci softwarové aktualizace pro vozy Tesla Model S, nemá takové množství aut, kde by mohla sbírat data a vylepšovat systém.

Podle zdrojů webu Yahoo Auto by tak měl Google na CESu oznámit blízké partnerství se společností Ford, která se zabývá výrobou automobilů. Vzhledem k tomu, že se nejedná o exkluzivní smlouvu, může Google takové partnerství uzavírat i s dalšími automobilkami. Google má ale s Fordem nejbližší vztah – několik bývalých pracovníků Fordu nyní pracuje pod Googlem a bývalý šéf Fordu Alan Mulally se nedávno dostal do představenstva.

Klepněte pro větší obrázek

Podobně jako je to ve světě mobilních zařízení, se tak Google snaží postavit hlavně softwarovou platformu, kterou bude dodávat tvůrcům hardwaru, v tomto případě výrobcům automobilů. Google tak bude mít pod kontrolou celý systém řízení a výrobci budou muset používat standardizované technologie, senzory a další části, které budou se systémem kompatibilní a v průběhu času se budou určitě vylepšovat.

Můžeme čekat i podobný průběh jako u mobilních zařízení a operačního systému Android – výrobci budou platit Googlu určitou formu poplatku za každou „instalaci“ podobného systému do vozidla a případně i paušál pro udržení aktualizací. Automaticky řízená vozidla se tak setkají s podobnými problémy jako telefony – po určité době už nebudou v rámci nejnovější aktualizace podporované z důvodu zastaralých senzorů nebo nedostatku výpočetního výkonu pro pokročilejší operace. Je ale jasné, že vzhledem k ceně vozu bude podpora mnohem delší, než u mobilních telefonů. Alespoň v to doufejme, protože začátky nových technologií jsou vždy velmi rychlé a překotné, takže k nekompatibilitě dochází rychleji než v pozdějších fázích.

Klepněte pro větší obrázek
Ford Fusion Hybrid - starší ukázka implentace prvků pro automatické řízení v prototypu

Google již dříve ukázal vlastní návrh jednoduchého elektroauta, které už nemělo ani volant a bylo ovládané hlasem. Bude se Google snažit vytvořit i vlastní jednodušší automobily pro nějaké specifické použití? To je zatím otázks, ale s vlastními telefony řady Nexus nebo dalším jednodušším hardwarem prodávaným pod jeho značkou ukazuje, že má v této oblasti ambice.

Z tohoto pohledu se vlastní systém automatický řízení vyvíjený společností Tesla Motors dá velmi dobře přirovnat k Applu a iOS. O vývoj i výrobu hardwaru a softwaru se stará jedna a ta samá společnost. Stačí k tomu přidat soustředění na vyšší cenový segment podobně jako to dělá Apple a máme z toho nejspíše stejné výsledky jako v mobilním světě.

Klepněte pro větší obrázek

Většina výrobců automobilů využívající řízení od Googlu bude mít sice největší podíl na trhu, kvůli velké konkurenci v nižším a středním segmentu ale budou muset tlačit ceny stále níže a nakonec dostanou z trhu jen minimální zisky. Zatímco Tesla Motors a pravděpodobně i Apple, který podle spekulací chystá vlastní luxusní autonomní vozidlo, budou mít mnohem menší podíl počtu prodaných vozů, ale vezmou si pravděpodobně většinu zisku díky zaměření na dražší segment. To jim umožní investovat více prostředků do nových technologií a udržet si vysoký standard.

Diskuze (7) Další článek: Česká pošta a certifikáty: Microsoft nám nic neřekl. Usilovně jednáme

Témata článku: Google, Byznys, Automobily, Ford, Elektrické auto, Tesla S, Android Auto, Střední segment, Autonomní vozidlo, Vývoj, Vysoký standard, Konkurenční systém, Autonomní systém, Autos, Samořiditelný automobil, Samořízené vozidlo, Nejpokročilejší systém, Cenový segment, Nový elektromobil, Různé automobilky, Google+, Minimální zisk, Blízké partnerství, Autonomní technologie, Mula



Bude to o prsa. Facebook a Instagram pořád neví, kdy jsou zobrazené bradavky porno

Bude to o prsa. Facebook a Instagram pořád neví, kdy jsou zobrazené bradavky porno

**Meta má zjednodušit pravidla a být ke všem spravedlivá **Facebook s Instagram věnují samostatný odstavec bradavkám **Pravidla ale neřeší nebinární, transsexuální a intersexuální osoby

Petr Urban
InstagramFacebookSociální sítě
Za WhatsApp se bude platit! Za předplatné dostanete funkci, která je u konkurence zadarmo

Za WhatsApp se bude platit! Za předplatné dostanete funkci, která je u konkurence zadarmo

** Bylo to jen otázkou času ** Už i WhatsApp nabízí prémiové předplatné ** Za poplatek dostanete funkci, která je u konkurence zadarmo

Martin Chroust
předplatnéWhatsAppMobilní aplikace
Vědci zkoumali přesnost měření stavby těla u hodinek od Samsungu. Výsledky všechny překvapily

Vědci zkoumali přesnost měření stavby těla u hodinek od Samsungu. Výsledky všechny překvapily

** Chytré hodinky běžně bereme jako informativní měřidla ** Jak si však stojí ve srovnání s profesionálními měřiči ** Při měření stavby těla se na hodinky můžete spolehnout

Martin Chroust
Galaxy Watch4Měření
Facebook má nejspíš vaše telefonní číslo, i když jste mu ho nikdy nedali. Tímto tajným nástrojem ho můžete smazat

Facebook má nejspíš vaše telefonní číslo, i když jste mu ho nikdy nedali. Tímto tajným nástrojem ho můžete smazat

**Meta poskytuje nástroj na vymazání telefonních čísel a e-mailových adres z Facebooku a Instagramu **V minulosti Mark Zuckebrg popřel, že by Facebook vytvářel stínové profily **Metě teď můžete sebrat klíčové iddentifikátory, pořád o vás ale nejspíš ví mnoho dalšího

Petr Urban
MetaSledováníSociální sítě
Návod, jak dostat maximum z Peněženky Google

Návod, jak dostat maximum z Peněženky Google

Služba Google Wallet (Peněženka Google) schlamstla před několika měsíci platební aplikaci Google Pay. Díky tomu se původní platforma rozrostla o další funkce. Je zde však i prostor pro zlepšení.

Jan Spěšný
Máte rádi malé telefony? Pak si oblíbíte tohoto třípalcového drobečka, který není větší než platební karta

Máte rádi malé telefony? Pak si oblíbíte tohoto třípalcového drobečka, který není větší než platební karta

** Dnešní telefony se předhánějí v tom, který z nich bude větší ** Malé telefony na trhu skoro vyhynuly... ** Čínská značka si připravila telefon do dlaně s třípalcovým displejem

Martin Chroust
InfraportKompaktní velikostSmartphony
Šedý trh s předplatným se vymyká kontrole. Spotify, Netflix nebo Disney+ můžete mít doslova za pár korun

Šedý trh s předplatným se vymyká kontrole. Spotify, Netflix nebo Disney+ můžete mít doslova za pár korun

** Sdílení účtů mezi kamarády je jen začátek ** Dnes letí nákupy předplatných v Indii nebo na Aliexpressu ** Superlevné „netflixy“ ale mohou nakonec spíš škodit

Lukáš Václavík
PředplatnéNetflixSpotify
Pět důvodů, proč si nekupovat bezdrátová Bluetooth sluchátka. A dva důležité, proč ano

Pět důvodů, proč si nekupovat bezdrátová Bluetooth sluchátka. A dva důležité, proč ano

Bezdrátová sluchátka jsou skvělá. Ale mají i spoustu nevýhod, o kterých byste měli vědět a připravit se na ně.

Jaromír Puk
Sluchátka
Vyzkoušeli jsme levnou autodiagnostiku s Androidem. Servisy ohrnou nos, řidičům bude stačit

Vyzkoušeli jsme levnou autodiagnostiku s Androidem. Servisy ohrnou nos, řidičům bude stačit

** Smartphone s Androidem dnes využijete i pro autodiagnostiku ** Jednotku OBD-II dnes pořídíte za pár stovek ** Co se vše dokáže diagnostika s bezplatným SW v češtině?

Martin Chroust
DiagnostikaPro řidiče