Herní průmysl do roku 2020 vyroste dle odhadu o 22 % na 115 miliard dolarů

Herní průmysl do roku 2020 vyroste dle odhadu o 22 % na 115 miliard dolarů

Herní segment má z pohledu softwaru výjimečnou pozici a těší se stále větší oblibě. I když dochází k různým změnám a nástupu nových technologií, celkový objem peněz se stále zvyšuje a dle nových odhadů společnosti Digi-Capital by to mělo pokračovat i v následujících letech.

Pokud jde o aktuální čísla pro letošní rok, celkový obrat v segment s herním softwarem by měl být kolem 90 miliard dolarů, přičemž největší kus koláče si vezmou mobilní hry – 35 miliard dolarů (39 %). Do roku 2020 by trh s mobilními hrami měl vyrůst až na 48 miliard dolarů (42 %).

Klepněte pro větší obrázek
Rozdělení obratu dle druhu her (Zdroj: Digi-Capital)

Dalším velkým a populárním trhem jsou masivně multiplayerové online hry, následované konzolovými hrami. Tento rok by také měla odstartovat popularita her pro virtuální realitu. Oba hlavní hráči jako Oculus (Rift) a HTC (Vive) totiž do konce prvního čtvrtletí představí první finální verze systémů pro virtuální realitu, které budou dostupné pro běžné uživatele. Ze začátku lze sice očekávat menší prodeje, protože si tyto systémy nejdříve pořídí hlavně fanoušci, ale do roku 2020 by hry pro virtuální realitu měly tvořit 6,6 % celkového trhu, tedy nějakých deset miliard dolarů.

Klepněte pro větší obrázek
Odhad rozdělení obratu dle zemí v roce 2020 (Zdroj: Digi-Capital)

Analýza také obsahuje odhady rozdělení trhu dle zemí. Do roku 2020 by se měl herní trh dostat na 115 miliard dolarů, přičemž největší objem bude pocházet z USA, Číny, Japonska, Jižní Koreje, Velké Británie a v součtu i z dalších zemí Evropy. Čína by měla zůstat silná v oblasti mobilních her, Asie by měla tvořit polovinu obratu z mobilních her pro platformy jako je Google Android nebo Apple iOS. V případě herního hardwaru, do kterého patří jak grafické karty, tak třeba notebooky i herní příslušenství všeho druhu, by mělo jít letošní rok o 29 miliard dolarů.

Témata článku: Software, Byznys, Počítače, Mobility, Digi, Multiplayer, Virtuální realita hry, Virtuální realita HTC vive, Mobilní hra, Finální kus, Průmysl, Největší fanoušek, Celkový objem, Největší objem, Odhad, Hlavní hráč, Nový odhad

3 komentářů

Nejnovější komentáře

  • dolph1888 26. 1. 2016 12:36:12
    No bože, já sice mobilním hračkám moc nedám, ale člověk se odreaguje. A...
  • Ddraig 25. 1. 2016 19:01:55
    Mobilní hry vládnou světu. Ne 2012, ne Ragnarök, ale toto bude konec...
Určitě si přečtěte

Je to jen bublina, nebo Nokia 3310 opravdu oživila zájem o hloupé telefony?

Je to jen bublina, nebo Nokia 3310 opravdu oživila zájem o hloupé telefony?

** Nokia 3310 zaujala, ale kupodivu se i prodává ** A fenoménu se chytli další ** Je to renesance hloupých levných mobilů?

Včera | Kůžel Filip, Láska Jan | 26

Snap se snaží vyhrabat z problémů. Snapchat se mu podařil, vše ostatní je ale omyl

Snap se snaží vyhrabat z problémů. Snapchat se mu podařil, vše ostatní je ale omyl

** Tvůrce Snapchatu má problém ** Poslední dobou se mu nedaří ** A všichni ho dávno okopírovali

19.  8.  2017 | Polesný David | 11