Hlavní tvůrci elektromobilů BMW i3 a i8 odchází do čínského startupu

Hlavní tvůrci elektromobilů BMW i3 a i8 odchází do čínského startupu

Přetahování klíčových zaměstnanců jsme mohli vidět už u mnoha velkých technologických firem, ale nyní se to začíná objevovat i u automobilek.

Důvodem je nástup technologií i v tomto segmentu, alespoň pokud jde o elektrický pohon, řízení bez řidiče a další funkce. Kromě Tesla Motors totiž vyrábí vlastní elektromobily i BMW v rámci levnějšího a menšího modelu i3 a většího a dražšího i8.

Klepněte pro větší obrázek

BMW se podařilo těchto elektromobilů za poslední rok prodat téměř třicet tisíc kusů, přičemž 24 057 modelů i3 a 5 456 kusů modelu i8. I když se BMW podařilo vytvořit takový malý úspěch, na popularitu dražších modelů Tesla Model S a X je to málo a obzvláště pokud jde o chystané levné Tesla Model 3, na které se už spustily rekordní předobjednávky.

The Wall Street Journal tak informoval o tom, že společnost opustili skutečně klíčoví tvůrci - Dirk Abendroth (elektromotory), Benoit Jacob (šéf designu), Henrik Wenders (produktový šéf) v čele se zkušeným projektovým manažerem Carstenem Breitfeldem, který v BMW pracoval dvacet let.

Všichni totiž společně odešli do čínského startupu Future Mobility (Tencent Holdings, Foxconn), který má v plánu vytvořit novou prémiovou značku elektromobilů, které se budou prodávat po celém světě.

Cílem je vyvíjet hlavní technologie v Číně, Silicon Valley i Evropě a počítá se pochopitelně i s automatickým systémem řízení. Vzhledem k tomu, že už se tomuto odvětví věnuje několik společností, lze to vyřešit nákupem již hotové technologie, ale obecně je známo, že nejdále v produkční oblasti je právě Tesla Motors.

O probíhajícím vývoji elektromobilu se otevřeně spekuluje i u Applu, bude tak zajímavé sledovat, jak se bude čínské konkurenci dařit. Do této doby totiž Foxconn a další plnili pouze roli výrobce, který poskytuje levnou pracovní sílu a stroje pro výrobu iPhonů, iPadů a dalších zařízení.

S nástupem elektromobilů by ale mohly i tyto čínské společnosti vytvořit dostatečně konkurenceschopný výrobek, protože jak se ukázalo u telefonů nebo tabletů, nízká cena a kvalita je cesta do pekel s nízkou marží. Otázka zní, jak si dokáží poradit se softwarem a zda Google v tomto směru pomůže zvýšit kvalitu.

Témata článku: Technologie, Byznys, Čína, Tesla Motors, Bmw, Foxconn, Motors, Tesla Model 3, Tesla Model S, Tesla Model X, Tesla S, Prémiový segment, Automobilka, Pohon, Elektromobil, Prodej elektromobilů, První elektromobil, Nový elektromobil, Tvůrce, Hotová předobjednávka, Model Tesla

5 komentářů

Nejnovější komentáře

  • mdgarf 21. 4. 2016 11:49:03
    cinskej startup nabira lidi, jen pro...
  • dolph1888 21. 4. 2016 10:42:25
    Jen jestli neodešli, aby ještě nahonili nějaké $, než praskne, že ta eAuta...
  • El Vigo 21. 4. 2016 1:14:42
    generalniho reditele delat bude Tvrdik (ten kripI z CSSD) a pokud se vam...
Určitě si přečtěte

A je to tady: Legendární Flash Player končí. Z webu definitivně zmizí v roce 2020

A je to tady: Legendární Flash Player končí. Z webu definitivně zmizí v roce 2020

** Web už nebude, co býval ** Adobe oznámilo ukončení vývoje jedné z internetových legend ** Flash Player definitivně utichne do konce roku 2020

Včera | Čížek Jakub | 9