Hlavní tvůrci elektromobilů BMW i3 a i8 odchází do čínského startupu

Hlavní tvůrci elektromobilů BMW i3 a i8 odchází do čínského startupu

Přetahování klíčových zaměstnanců jsme mohli vidět už u mnoha velkých technologických firem, ale nyní se to začíná objevovat i u automobilek.

Důvodem je nástup technologií i v tomto segmentu, alespoň pokud jde o elektrický pohon, řízení bez řidiče a další funkce. Kromě Tesla Motors totiž vyrábí vlastní elektromobily i BMW v rámci levnějšího a menšího modelu i3 a většího a dražšího i8.

Klepněte pro větší obrázek

BMW se podařilo těchto elektromobilů za poslední rok prodat téměř třicet tisíc kusů, přičemž 24 057 modelů i3 a 5 456 kusů modelu i8. I když se BMW podařilo vytvořit takový malý úspěch, na popularitu dražších modelů Tesla Model S a X je to málo a obzvláště pokud jde o chystané levné Tesla Model 3, na které se už spustily rekordní předobjednávky.

The Wall Street Journal tak informoval o tom, že společnost opustili skutečně klíčoví tvůrci - Dirk Abendroth (elektromotory), Benoit Jacob (šéf designu), Henrik Wenders (produktový šéf) v čele se zkušeným projektovým manažerem Carstenem Breitfeldem, který v BMW pracoval dvacet let.

Všichni totiž společně odešli do čínského startupu Future Mobility (Tencent Holdings, Foxconn), který má v plánu vytvořit novou prémiovou značku elektromobilů, které se budou prodávat po celém světě.

Cílem je vyvíjet hlavní technologie v Číně, Silicon Valley i Evropě a počítá se pochopitelně i s automatickým systémem řízení. Vzhledem k tomu, že už se tomuto odvětví věnuje několik společností, lze to vyřešit nákupem již hotové technologie, ale obecně je známo, že nejdále v produkční oblasti je právě Tesla Motors.

O probíhajícím vývoji elektromobilu se otevřeně spekuluje i u Applu, bude tak zajímavé sledovat, jak se bude čínské konkurenci dařit. Do této doby totiž Foxconn a další plnili pouze roli výrobce, který poskytuje levnou pracovní sílu a stroje pro výrobu iPhonů, iPadů a dalších zařízení.

S nástupem elektromobilů by ale mohly i tyto čínské společnosti vytvořit dostatečně konkurenceschopný výrobek, protože jak se ukázalo u telefonů nebo tabletů, nízká cena a kvalita je cesta do pekel s nízkou marží. Otázka zní, jak si dokáží poradit se softwarem a zda Google v tomto směru pomůže zvýšit kvalitu.

Diskuze (4) Další článek: Storyfa: Česká zpravodajská čtečka, která chce porazit nejen Feedly

Témata článku: Technologie, Byznys, Tesla Motors, Čína, BMW, Foxconn, Projektový manažer, Motors, Tesla S, Elektromobil, Produktový šéf, Automatický systém, Tvůrce, Hotová předobjednávka, Elektrický pohon, Prodej elektromobilů, Hlavní technologie, Automobilka, Pohon, Nový elektromobil, Prémiový segment, Tesla Model X, První elektromobil, Tesla Model S, I/O


Určitě si přečtěte

Blíží se Juno. Jeden z nejhezčích Linuxů pro normální lidi

Blíží se Juno. Jeden z nejhezčích Linuxů pro normální lidi

** Ubuntu a Fedora patří k nejpopulárnějším linuxovým OS pro desktop ** A pak je tu zástup dalších nebo jejich odvozenin ** Jedním z nich je Elementary OS, který se brzy dočká novinek

Jakub Čížek | 71

Rekordy počasí: V Česku to ještě jde, skutečné extrémy zažívají jinde

Rekordy počasí: V Česku to ještě jde, skutečné extrémy zažívají jinde

** Teplotní extrémy dokážou překvapit. Seznamte se s rekordy v Česku i ve světě ** Rekordní hodnoty jsou mnohdy až k neuvěření ** Zjistěte, kdy ke bylo největší horko, zima, déšť či vítr

Karel Kilián | 7