Hlavní tvůrci elektromobilů BMW i3 a i8 odchází do čínského startupu

Hlavní tvůrci elektromobilů BMW i3 a i8 odchází do čínského startupu

Přetahování klíčových zaměstnanců jsme mohli vidět už u mnoha velkých technologických firem, ale nyní se to začíná objevovat i u automobilek.

Důvodem je nástup technologií i v tomto segmentu, alespoň pokud jde o elektrický pohon, řízení bez řidiče a další funkce. Kromě Tesla Motors totiž vyrábí vlastní elektromobily i BMW v rámci levnějšího a menšího modelu i3 a většího a dražšího i8.

Klepněte pro větší obrázek

BMW se podařilo těchto elektromobilů za poslední rok prodat téměř třicet tisíc kusů, přičemž 24 057 modelů i3 a 5 456 kusů modelu i8. I když se BMW podařilo vytvořit takový malý úspěch, na popularitu dražších modelů Tesla Model S a X je to málo a obzvláště pokud jde o chystané levné Tesla Model 3, na které se už spustily rekordní předobjednávky.

The Wall Street Journal tak informoval o tom, že společnost opustili skutečně klíčoví tvůrci - Dirk Abendroth (elektromotory), Benoit Jacob (šéf designu), Henrik Wenders (produktový šéf) v čele se zkušeným projektovým manažerem Carstenem Breitfeldem, který v BMW pracoval dvacet let.

Všichni totiž společně odešli do čínského startupu Future Mobility (Tencent Holdings, Foxconn), který má v plánu vytvořit novou prémiovou značku elektromobilů, které se budou prodávat po celém světě.

Cílem je vyvíjet hlavní technologie v Číně, Silicon Valley i Evropě a počítá se pochopitelně i s automatickým systémem řízení. Vzhledem k tomu, že už se tomuto odvětví věnuje několik společností, lze to vyřešit nákupem již hotové technologie, ale obecně je známo, že nejdále v produkční oblasti je právě Tesla Motors.

O probíhajícím vývoji elektromobilu se otevřeně spekuluje i u Applu, bude tak zajímavé sledovat, jak se bude čínské konkurenci dařit. Do této doby totiž Foxconn a další plnili pouze roli výrobce, který poskytuje levnou pracovní sílu a stroje pro výrobu iPhonů, iPadů a dalších zařízení.

S nástupem elektromobilů by ale mohly i tyto čínské společnosti vytvořit dostatečně konkurenceschopný výrobek, protože jak se ukázalo u telefonů nebo tabletů, nízká cena a kvalita je cesta do pekel s nízkou marží. Otázka zní, jak si dokáží poradit se softwarem a zda Google v tomto směru pomůže zvýšit kvalitu.

Diskuze (4) Další článek: Storyfa: Česká zpravodajská čtečka, která chce porazit nejen Feedly

Témata článku: Technologie, Byznys, Tesla Motors, Čína, BMW, Nový elektromobil, Foxconn, Tesla Model X, Projektový manažer, První elektromobil, Motors, Tesla Model 3, Automobilka, Model Tesla, Tesla Model S, Malý úspěch, Hlavní technologie, Pohon, Prodej elektromobilů, Automatický systém, Prémiový segment, I/O, Hotová předobjednávka, Elektromobil, Produktový šéf


Určitě si přečtěte

Vybíráme nejlepší monitory: Od úplně levných po velké prohnuté obludy

Vybíráme nejlepší monitory: Od úplně levných po velké prohnuté obludy

** Vybrali jsme nejlepší monitory na práci, hraní i filmy ** Nejlevnější monitor s kvalitním panelem stojí tři tisíce ** 4K už dává smysl i s cenou kolem deseti tisíc korun

David Polesný | 54

Google Mapy vs. Mapy.cz: Které internetové mapy jsou lepší?

Google Mapy vs. Mapy.cz: Které internetové mapy jsou lepší?

** Jsou lepší mapy od Googlu, nebo ty od Seznamu? ** Má být mapa především tradiční mapou, nebo spíše asistentem? ** Vyslechněte si argumenty a hlasujte, na jaké straně jste vy

Jakub Čížek, Vladislav Kluska | 72

Tajuplná čínská raketa by mohla ohrozit vzdušnou sílu amerického letectva

Tajuplná čínská raketa by mohla ohrozit vzdušnou sílu amerického letectva

** Čínské letectvo vyvíjí záhadnou raketu typu vzduch-vzduch ** Mysteriózní zbraň nese označení PL-XX ** Jde o raketu vzduch-vzduch s velmi dalekým doletem

Stanislav Mihulka | 13

Levný televizor místo drahého 4K HDR monitoru? Na co si musíte dát pozor

Levný televizor místo drahého 4K HDR monitoru? Na co si musíte dát pozor

** 43", 4K, 60 Hz a HDR k tomu za deset tisíc ** Televizor takových parametrů stojí téměř polovinu, co monitor ** Využití televize jako monitoru přináší řadu kompromisů, ale jde to

Tomáš Holčík | 54