Hlavní tvůrci elektromobilů BMW i3 a i8 odchází do čínského startupu

Hlavní tvůrci elektromobilů BMW i3 a i8 odchází do čínského startupu

Přetahování klíčových zaměstnanců jsme mohli vidět už u mnoha velkých technologických firem, ale nyní se to začíná objevovat i u automobilek.

Důvodem je nástup technologií i v tomto segmentu, alespoň pokud jde o elektrický pohon, řízení bez řidiče a další funkce. Kromě Tesla Motors totiž vyrábí vlastní elektromobily i BMW v rámci levnějšího a menšího modelu i3 a většího a dražšího i8.

Klepněte pro větší obrázek

BMW se podařilo těchto elektromobilů za poslední rok prodat téměř třicet tisíc kusů, přičemž 24 057 modelů i3 a 5 456 kusů modelu i8. I když se BMW podařilo vytvořit takový malý úspěch, na popularitu dražších modelů Tesla Model S a X je to málo a obzvláště pokud jde o chystané levné Tesla Model 3, na které se už spustily rekordní předobjednávky.

The Wall Street Journal tak informoval o tom, že společnost opustili skutečně klíčoví tvůrci - Dirk Abendroth (elektromotory), Benoit Jacob (šéf designu), Henrik Wenders (produktový šéf) v čele se zkušeným projektovým manažerem Carstenem Breitfeldem, který v BMW pracoval dvacet let.

Všichni totiž společně odešli do čínského startupu Future Mobility (Tencent Holdings, Foxconn), který má v plánu vytvořit novou prémiovou značku elektromobilů, které se budou prodávat po celém světě.

Cílem je vyvíjet hlavní technologie v Číně, Silicon Valley i Evropě a počítá se pochopitelně i s automatickým systémem řízení. Vzhledem k tomu, že už se tomuto odvětví věnuje několik společností, lze to vyřešit nákupem již hotové technologie, ale obecně je známo, že nejdále v produkční oblasti je právě Tesla Motors.

O probíhajícím vývoji elektromobilu se otevřeně spekuluje i u Applu, bude tak zajímavé sledovat, jak se bude čínské konkurenci dařit. Do této doby totiž Foxconn a další plnili pouze roli výrobce, který poskytuje levnou pracovní sílu a stroje pro výrobu iPhonů, iPadů a dalších zařízení.

S nástupem elektromobilů by ale mohly i tyto čínské společnosti vytvořit dostatečně konkurenceschopný výrobek, protože jak se ukázalo u telefonů nebo tabletů, nízká cena a kvalita je cesta do pekel s nízkou marží. Otázka zní, jak si dokáží poradit se softwarem a zda Google v tomto směru pomůže zvýšit kvalitu.

Diskuze (4) Další článek: Storyfa: Česká zpravodajská čtečka, která chce porazit nejen Feedly

Témata článku: Technologie, Byznys, Tesla Motors, BMW, Čína, Malý úspěch, Tesla Model 3, Elektrický pohon, První elektromobil, Motors, Produktový šéf, HLA, Automatický systém, Hlavní technologie, Elektromobil, Tesla Model S, Automobilka, I/O, Prémiový segment, Tesla S, Projektový manažer, Foxconn, Tesla Model X, Nový elektromobil, TV +, Tablet levně na Mall.cz



Vybíráme 13 nejlepších levných smartphonů s cenovkou do 6 tisíc

Vybíráme 13 nejlepších levných smartphonů s cenovkou do 6 tisíc

** I když je cena limitem, dá se vybrat rozumný model ** Levný smartphone umí víc než tlačítkový mobil ** Připravte si alespoň 2 tisíce korun

Martin Miksa
LowendNižší třídaNákup a ceny
40 ženských erotických symbolů osmdesátých let

40 ženských erotických symbolů osmdesátých let

Vyzývavá krása, rafinovanost, nevinnost i perverzní voyeurské fantazie. Filmaři už se sexu ve filmu nebáli, a tak dala 80. léta vzniknout řadě kultovních ženských erotických symbolů.

Marek Čech
Filmy a seriály
Ode dneška se vydávají nové občanky včetně NFC a otisků prstů
Lukáš Václavík
eObčankaČeskoeGovernment