Hodnocení filmů na online službách neovlivňuje úspěch v kinech, zjistil výzkum

Online platformy pro hromadné hodnocení filmů, seriálů a dalšího obsahu se staly běžnou součástí nejen webu, ale i dnešních chytrých krabiček k televizi nebo dokonce přímo platforem pro sledování videoobsahu jako je Netflix a další.

Kritici z běžného davu, kterých je obrovské množství, ale často vytvoří velmi nízké hodnocení filmů, což se samozřejmě nelíbí jejím tvůrcům a všem, kteří se na filmů nějakým způsobem podíleli, protože to podle nich ovlivňuje i prodeje v kinech. Ať už je takový hromadný vzorek a hodnocení pro daného diváka relevantní či nikoli, je na složitou debatu.

Analytik Yves Berquist z USC Entertainment Technology Center ale udělal výzkum toho, jak moc koreluje hodnocení na oblíbeném webu Rotten Tomatoes s výsledným výdělkem filmů v kinech. Jako vzorek vzal celkem 150 filmů, které vydělaly nad jeden milion dolarů.

Výsledkem je, že „žádnou“ korelaci mezi hodnocením a návštěvností (výdělkem) nezjistil, takže nízké hodnocení na tomto webu automaticky neznamená, že na daný film šlo do kina méně lidí. Korelace mezi nízkým hodnocením a návštěvností byla zaznamenána pouze u 12 % filmů, u letních filmů pak jen u 7 % z nich.

Podle informací webu Polygon se za minulý rok pohybovaly celosvětové příjmy z kin v rekordní oblasti 40 miliard dolarů. Se stále většími náklady u největších trháků ale rychle roste i riziko neúspěchu, protože vyšší náklady automaticky neznamenají vyšší výdělek.

Jaké jsou legální cesty k filmům a seriálům?

Diskuze (4) Další článek: Apple pustí nový macOS mezi uživatele za deset dní. Instalovat půjde na 8 let staré Macy

Témata článku: , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , ,