Hotely mají problém: kdo vyzkouší Airbnb, klesá u něj zájem o využití hotelu

Hotely mají problém: kdo vyzkouší Airbnb, klesá u něj zájem o využití hotelu

Airbnb je platforma pro krátkodobé sdílení pokojů, domů a podobně mezi lidmi a vzhledem k masivní oblibě po celém světě se nyní jedná o třetí nejhodnotnější startup na světě. Za poslední rok dosáhlo Airbnb na objednávky v hodnotě více než 2,2 miliardy dolarů a meziroční růst je tak v tomto směru dvojnásobný.

Airbnb je peer-to-peer konkurencí hlavně pro klasické hotely, kterým klesá poptávka a setkávají se tak se stále větším počtem prázdných a nevyužívaných pokojů. Airbnb má řadu výhod oproti hotelům, mezi kterými je variabilita ceny, možnost širokého výběru i na místech, kde hotely nejsou běžně k dispozici a případně i přátelská pomoc a bližší kontakt s obyvateli daného místa.

A právě na retenci Airbnb a podobných sužeb (9flats, Wimdu, Flipkey, HomeAway) se zaměřil nový výzkum Goldman Sachs, který analyzoval výsledky na dotazy ve spojení s hotely.

Klepněte pro větší obrázek
Data z výzkumu Goldman Sachs

Především se zvyšuje počet lidí, kteří vědí o těchto službách – pozitivně odpovědělo 35 % dotázaných, zatímco minulý rok to bylo 24 %. Pokud uživatelé nezkusili Airbnb, preferují klasický hotel (79 %). Jakmile ale už daný člověk vyzkoušel Airbnb nebo podobnou službu, sníží se jeho preference na polovinu – 40 %.

Tato statistika je problém hlavně pro hotely a jejich budoucnost, protože jakmile lidé vyzkouší konkurenci a ztratí takřka o polovinu zájem o využití klasického hotelu v budoucnu, není to dobré znamení.

Je jasné, že hotely prožívají a ještě je určitě čeká mnohem těžší období, kdy budou muset přežít případně změnit business model tak, aby dokázali lépe konkurovat nebo zcela změnili přístup, jakým fungují. S tím jak se Airbnb a další podobné p2p služby pro krátkodobé bydlení budou rozšiřovat, lze očekávat, že poroste i počet uživatelů, kteří budou volit právě tento způsob bydlení oproti klasickým hotelům.

Diskuze (8) Další článek: Jak napsat doplněk pro VS Code a publikovat ho na Marketplace

Témata článku: Byznys, Startupy, Statistiky, Airbnb, Variabilita, Dotázaný uživatel, Hotel, Třetí svět, Kdo, Dobré znamení, Zájem, Goldman Sachs, Business model, Hot, Problém, Klasický hotel, Nový výzkum



Fotografie měsíce: Pod mostem

Fotografie měsíce: Pod mostem

Hledat společný průsečík šestnácti vybraných fotografií je tentokráte poměrně snadné. Stojíme před otázkou ontologickou, v čem spočívá základní charakteristika našeho bytí?

Michal Černý
Fotografie týdne
40 ženských erotických symbolů osmdesátých let

40 ženských erotických symbolů osmdesátých let

Vyzývavá krása, rafinovanost, nevinnost i perverzní voyeurské fantazie. Filmaři už se sexu ve filmu nebáli, a tak dala 80. léta vzniknout řadě kultovních ženských erotických symbolů.

Marek Čech
Filmy a seriály
eFootball je obrovským propadákem, Konami vydalo oficiální omluvu

eFootball je obrovským propadákem, Konami vydalo oficiální omluvu

Nový fotbálek je sice zcela zdarma, to ale na kvalitách zrovna nepřidává.

Michal Maliarov
eFootballKonami